Archivado en Comunicats, beneficis socials

Caixa Sabadell - Comunicat

AMB LA CONCILIACI脫, TOTHOM HI GUANYA

La Secci贸 Sindical de CCOO ha demanat a la Direcci贸 que apliqui el perm铆s de paternitat aprovat per la nova LLEI ORG脌NICA PER A LA IGUALTAT EFECTIVA ENTRE HOMES I DONES, amb setze setmanes de retroactivitat. Aplicant-se aquesta retroactivitat, tots aquells pares que ho van ser amb anterioritat a l聮aprovaci贸 de la Llei, per貌 que encara estan dins del per铆ode contemplat per gaudir-ne, ho podran fer.

Aquesta proposta s聮ha efectuat dins del proc茅s de negociaci贸 de mesures per millorar la conciliaci贸 de la vida personal i familiar amb la laboral, que es va encetar el mes de maig de l聮any passat. La intenci贸 de la Secci贸 Sindical de CCOO era avan莽ar-nos a la Llei d聮Igualtat per貌 incomprensiblement, ha estat m茅s r脿pida l聮Administraci贸.

Malgrat no tenir encara un Acord signat amb la Direcci贸, s铆 que podem dir que la majoria de les nostres peticions han estat acceptades. La proposta presentada per CCOO millora substancialment la situaci贸 actual i diversos aspectes de la nova Llei d聮Igualtat i avan莽a cap a mesures reals de conciliaci贸, com reduir l聮hora de finalitzaci贸 de processos formatius i reunions. Tot seguit us avancem les millores m茅s rellevants:

IGUALTAT D聮OPORTUNITATS: 脡s crear脿 una comissi贸 d聮igualtat d聮oportunitats i es definiran Plans d聮Igualtat perqu猫 el principi d聮igualtat d聮oportunitats sigui el marc de refer猫ncia en les relacions laborals.

ASSETJAMENT SEXUAL I MORAL: S聮elaboraran protocols d聮actuaci贸 i tipificaci贸 de faltes.

FLEXIBILITAT HOR脌RIA: Per determinades situacions familiars, mitja hora pels empleats de la xarxa i una hora pels empleats de serveis centrals.

REDUCCI脫 DE JORNADA: S聮amplia l聮edat m脿xima dels fills per a poder-ne gaudir.

EXCED脠NCIES:Es garanteix el reingr茅s en les exced猫ncies de fins un any, per motius de car脿cter solidari o finalitzaci贸 d聮estudis. Percepci贸 铆ntegre dels ajuts de formaci贸 de fills, guarderia i aportaci贸 al pla de pensions durant el primer any en les exced猫ncies per tenir cura de fills o familiars.

PERMISOS:

• 5 dies per naixement de fill i 2 dies per naixement de n茅t.

• 3 dies per defunci贸, accident o malaltia de familiars fins a segon grau.

• 2 dies per trasllat de domicili habitual.

• Un any de llic猫ncia retribu茂da per part m煤ltiple de 3 o m茅s fills o fills amb disminuci贸.

• Es regula el perm铆s de 10 dies (o 70 hores) del conveni per determinades situacions familiars.

MATERNITAT / PATERNITAT:

• Es podr脿 gaudir el descans de maternitat a temps parcial.聽
  • L聮acumulaci贸 del perm铆s d聮alletament s聮incrementa proporcionalment per cada fill en part m煤ltiple.
  • El descans de maternitat es perllonga en casos de part prematur amb hospitalitzaci贸 del nad贸.
  • Descans de paternitat.
  • Les vacances pendents de realitzar per baixa maternal es podran traspassar a l聮any seg眉ent.
  • L聮ajut per naixement de fill s聮incrementa de 90 fins a 500 euros.

VIOL脠NCIA DE G脠NERE: S聮instrumentaran mesures per facilitar la conciliaci贸 a les persones v铆ctimes de la viol猫ncia de g猫nere en el seu 脿mbit personal.

En definitiva, totes aquestes mesures responen a les necessitats personals i familiars que planteja la immensa majoria de la plantilla actual de Caixa Sabadell, m茅s jove i amb m茅s dones, i milloren la recent Llei d聮Igualtat. Confiem en que la redacci贸 de l聮Acord no dilati m茅s aquesta negociaci贸 extremadament llarga i poder informar-vos ben aviat de la signatura d'aquest nou pacte impulsat per CCOO.

Sabadell, a 10 d聮abril de 2007.