Archivado en Comunicats

Negociaci贸 IV Conveni col聲lectiu TELEM脌RQUETING

M茅s flexibilitat, m茅s precarietat i menys garanties

En la reuni贸 de la mesa del conveni del 22 de maig la patronal ha presentat una proposta de redacci贸 del Cap铆tol V del Conveni (CONTRACTACI脫) on volen modificar substancialment l'article 17. >> Veure comunicat en PDF-23 maig 2007-

Entre altres pretensions volen incloure els treballadors/es amb contractes indefinits, quan en l'actualitat solament afecta als d'obra i servei, aquesta modificaci贸 茅s de dubtosa legalitat ja que la seva extinci贸 est脿 regulada per Llei, i en el nostre sector la utilitzaci贸 dels indefinits en diferents campanyes no deixa marge legal per a acomiadar per l'article 17 (disminuci贸 del volum de trucades en UNA CAMPANYA).

Fent una lectura r脿pida, s'aprecien les intencions de la nostra patronal. Les seves modificacions passen per demanar encara m茅s flexibilitat, menor comprom铆s amb els/les treballadors/es, i menys exig猫ncies a l'hora d'haver de facilitar informaci贸 sobre les seves actuacions; recolzant-se en la deslocalitzaci贸 com excusa a les seves pretensions. Passar la contractaci贸 indefinida d'un 30% a un 38% en quatre anys, quan per llei ara haurien de superar amb escreix aquest percentatge. Tot aix貌 sense variar les indemnitzacions per a aquestes sortides, 8 dies per a contractes d'obra i servei, i en aix貌 si s贸n molt generosos, i per als contractes indefinits ens ofereixen 21 dies (nom茅s 1 dia m茅s del que diu l'Estatut dels Treballadors). Tot aix貌 amb uns 聯petits requisits聰 per a aquestes sortides:

1. Que hi hagi "disminuci贸 real o previsi贸 de disminuci贸 del volum de contractaci贸 d'una campanya".

2. Que l'acomiadament pugui fer-se per torns i no, com fins ara, per antiguitat.

3. Que l'emissi贸 es contempli igual que la recepci贸.

4. Que el per铆ode de prova s'ampli茂 a dos mesos en lloc d'un com fins ara.

I aix铆 un llarg etc猫tera de desprop貌sits incloent les decisions i capritxos del client com a causa justificada d'acomiadament.

Des de COMFIA-CCOO hem manifestat que mai admetrem la decisi贸 d'un tercer (previsions, capritxos, canvis d'idea sobtats, etc.) com part en la negociaci贸 d'un conveni.

La proposta ens sembla m茅s una "carta als Reis Mags" que una proposta seriosa, ja que com hem dit abans, simplement amb l'aplicaci贸 de la llei del mercat laboral el nombre de contractaci贸 indefinida en el sector ha de ser molt superior al 38%. Des de COMFIA-CCOO estem disposats a negociar la millor manera d'aplicar la llei perqu猫 deixi de ser un Sector on preval la temporalitat. Ens preocupa la deslocalitzaci贸, per貌 la nostra forma de combatre-la no 茅s competint en precarietat i p猫rdua de drets, sin贸 amb la professionalitzaci贸 i la formaci贸 dels treballadors i treballadores i la qualitat en els serveis.

La pr貌xima reuni贸 ser脿 el 5 de juny, i seguirem parlant de CONTRACTACI脫, ja que avui hem acabat la reuni贸 amb el comprom铆s de la Patronal de donar-li "unes quantes voltes" a la seva proposta en un intent d'acostar posicions que en aquests moments estan bastant allunyades.

Vosaltres sou la nostra for莽a. AFILIA聮T Af铆lia't a COMFIA-CCOO

Agrupaci贸 de Telem脿rqueting COMFIA-CCOO