Archivado en

La importància del negre sobre blanc

Comunicat / 25 Abril 2007 - Sogeti

Com bé sabeu, el 30 de Març es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) el Reial Decret 439/2007 pel que aprovava el Nou Reglament de l'IRPF. El nou Reglament inclou en el seu article 45, entre d'altres coses, un augment a 9 euros de l'import màxim no considerat retribució en espècie per a la prestació del servei de menjador mitjançant formules indirectes (com, per exemple, els vals de dinar).

Este artículo se publicó originalmente en Sogeti (Seccion Sindical Sogeti) ,

Però en què ens afecta això directament?

L'acord que vam signar les Seccions Sindicals i la Direcció de Sogeti inclou una revaloració de la base a subvencionar en funció d'aquest import màxim que delimita el Reglament de l'IRPF. Per tant, a partir de l'inici de vigència (2 d'Abril), l'empresa ha de subvencionar el 50% de 9 euros (4,5 euros) de cada val de menjar que ens donen. És a dir, dels 7,81 euros que ens lliuren actualment, 4,5 euros els posarà l'empresa i la resta el treballador.

En la nostra pàgina web www.comfia.net/sogeti trobareu el Reglament de l'IRPF, l' Acord de Vals de Dinar així com un full Excel en la que podreu comprovar el benefici econòmic que ens reporta l'aplicació de la revaloració de la subvenció.

Sobre això, la Secció Sindical d'UGT ha enviat un comunicat explicant a la plantilla que ja han “emprendido las conversaciones para que se aplique este nuevo importe”. Sincerament, no entenem que es refereixen amb aquestes converses, ja que el propi acord, subscrit per les dues Seccions Sindicals i l'empresa, diu:

“El importe máximo del montante de vales de comida que no constituye retribución en especie se adaptará al legalmente previsto, sin necesidad de previa comunicación entre las partes.”

Més ens sembla un intent d'apuntar-se un inexistent treball realitzat, de manera electoralista i amb la visió en les pròximes eleccions sindicals del centre de Madrid, que una altra cosa.

O és que pretenen conversar sobre la data d'aplicació de la revaloració quan correspon aplicar-lo des del 2 d'Abril automàticament segons l'acord?

La importància de ratificar els acords per escrit

La Secció Sindical de CCOO hem defensat sempre la importància de posar per escrit, amb el detall suficient, els acords aconseguits, assegurant així els beneficis fruit del procés negociador per a tota la plantilla. D'igual manera també s'eviten malentesos posteriors entre les parts, ja que s'independitzen els acords de les persones que en aquell moment ho van negociar. Un acord que es queda en verbal i que no reflecteix per escrit el detall, no obliga a les parts, existint el perill de una mala interpretació o no aplicar-se davant un hipotètic canvi en la Direcció de l'empresa o en la Representació dels Treballadors futura.

En aquesta línia d'actuació, la Secció Sindical de CCOO fa més de dos mesos que hem lliurat un esborrany d'acord sobre els temes que ja hem acordat a la taula d'harmonització (24 dies de vacances, assegurança mèdica, assegurança de vida) a la Secció Sindical d'UGT i, posteriorment, a la Direcció de RRHH per poder tancar aquests punts. Estem encara pendents de resposta de les dues parts perquè ens donin el seu punt de vista a l'esborrany per poder ratificar-lo definitivament.

Ens dol enormement i ens decep veure com des de CCOO, sindicat minoritari en l'empresa, treballem per la consolidació dels drets i la firma d'acords, mentre que UGT sembla anteposar els seus interessos electorals a ratificar els acords detallats per escrit, que al cap i a la fi, són els interessos de la majoria de la plantilla.

Descarrega Comunicat 07/2007 (PDF)

Veure revalorització subvenció Barcelona (XLS)

Afilia't a CC.OO.!