Archivado en Comunicats

comunicat

Acomiadament INJUSTIFICAT a Caixa Penedès

Segurament us va sorprendre el comunicat del Conveni del divendres 20 d¬íabril, a √ļltima hora, que aquesta vegada estava dedicat a la nostra Entitat.

El perqu√® cal cercar-lo en l¬íacomiadament d¬íun company cap d¬íoficina de la zona de Madrid, amb l¬í√ļnic ¬ďargument¬Ē de baix rendiment voluntari i continuat.  Sense el protocol¬ēlari plec de c√†rrecs i l¬íobligat termini de tres dies d¬íaudi√®ncia al treballador, se li ha lliurat la carta de l¬íacomiadament disciplinari, on se li reconeix que ¬ďdavant la impossibilitat d'acreditar de forma fefaent els seus incompliments contractuals, l'Entitat reconeix la improced√®ncia de l'acomiadament¬Ö¬Ē per la qual cosa se li anuncia que han dipositat la quantitat d¬íeuros que corresponen als 45 dies per any treballat que estipula la llei en els casos d¬íacomiadaments improcedents.
Aquest company tenia una antiguitat a l’Entitat de 7 anys, que a Madrid no és cap fotesa. I enguany, en el primer trimestre, havia aconseguit un acompliment d’un 75% dels objectius que li havien pressupostat. I en els sis anys anteriors havia anat de viatge d’objectius dues vegades.
Tot el procedir dictatorial de la Direcció s’ha concretat ara en el pitjor que se li pot fer a un treballador: desposseir-lo del seu lloc de treball, posar en perill el seu dret a treballar.
Fins ara el procedir caciquil d¬íaquesta Direcci√≥ s¬íhavia fet pal√®s en el tracte que donen alguns caps d¬í√†rea o de zona als seus equips, en alguns casos fregant la inhumanitat (vegeu els nostres comunicats Rottweiler i Rottweiler 2). No √©s perqu√® s√≠ que marxen tants professionals buscant una ¬ďterra de promisi√≥ ¬Ē di√†riament. De totes les categories i edats.
Som persones al servei de persones, s√≠, per√≤ persones maltractades, mal pagades, amb por, vivint en una impostura constant, sense saber qu√® ens deparar√† el futur, ni l¬íimmediat ni molt menys el lluny√†. La nostra plantilla cada cop √©s m√©s jove, per√≤ aix√≤, lluny de ser un m√®rit de la Direcci√≥, √©s una mostra que als √ļnics que encara poden enganyar √©s a gent jove, poc assabentada de les condicions del mercat, o gent que nom√©s volen fer una mica de curr√≠uculum per anar, amb uns pocs anys al servei del nepotisme i l¬íautocr√†cia m√©s r√†ncia i antiquada ¬Ėja no queden direccions com aquesta, vegeu si no els pactes que constantment signen els companys d¬íaltres caixes amb llurs direccions- a les caixes on encara es pot treballar tranquil i no sentir-se explotat.
A CCOO se’ns ha acabat la paciència. No tolerarem aquest capteniment tan salvatge plegats de braços.

23 d¬íabril del 2007 ¬Ė com. 20/07