Archivado en Comunicats

comunicat

CCOO denuncia la IRRESPONSABILITAT de CAIXA PENEDES

No als acomiadaments injustificats a Caixa Pened猫s La irresponsable actitud de la Direcci贸 de Caixa Pened猫s, al acomiadar sense motiu a un Director d'oficina d'aquesta Caixa a Madrid, posa de manifest que plantegem la revisi贸 a fons del cap铆tol de FALTES I SANCIONS

Divendres passat 13 d'abril a les 14,45 hores, el treballador rep un escrit comunicant-li que l'empresa ha decidit sancionar-lo amb ACOMIADAMENT DISCIPLINARI, argumentant baix rendiment, obviant el proc茅s sancionador regulat en el Conveni Col聲lectiu i reconeixent que 聯davant la impossibilitat d'acreditar de forma fefaent els seus incompliments contractuals l'Entitat reconeix la improced猫ncia de l'acomiadament聟聰
No 茅s admissible que algunes Direccions se saltin l'estat de dret i apliquin la seva 聯just铆cia聰 com es feia en l'antic r猫gim. Les garanties jur铆diques i els terminis s贸n per a tothom, inclosos els treballadors i treballadores del sector financer.
No s贸n compatibles aquest tipus d'actuacions amb la Responsabilitat Social de les Empreses, de la qual les caixes es vanaglorien a ser les principals impulsores. Doncs b茅, aquesta Responsabilitat Social ha de comen莽ar per aplicar-se a la pr貌pia plantilla, respectant-se escrupolosament la normativa laboral.
COMFIA-CCOO ens mobilitzarem contra aquestes actuacions pr貌pies de cacics que es creuen impunes, per la qual cosa la Direcci贸 de Caixa Pened猫s estar脿 sotmesa al seguiment del sindicat en el seu conjunt, alhora que agra茂m les mostres de solidaritat expressades per UGT i CSICA.
Davant de casos com el que aqu铆 ens ocupa, potser haurem de ser els sindicats els qui expliquem al conjunt de les plantilles del sector quines s贸n les entitats de 聯major risc聰,  no sigui cas que el fet de canviar d'entitat, que per a una majoria de professionals 茅s una oportunitat de millorar, acabi per convertir-se en un malson.
La resta de la sessi贸 no ha aportat grans esdeveniments, m茅s enll脿 de la valoraci贸 que ha realitzat la patronal de les nostres reivindicacions les quals ha qualificat de desmesurades. Tenint en compte que moltes de les nostres propostes no suposen cap increment, en estar assumides per moltes Caixes, i la indefinici贸 de les propostes de ACARL, que no pensa desvetllar a curt termini, ens sembla que tenen 聯molt de morro聰.
La pr貌xima reuni贸 s'ha fixat per al pr貌xim dia 8 per a abordar, monogr脿ficament, el tema de salaris.