Archivado en Comunicats

Contra l'acomiadament injustificat d'un Director d'oficina i en defensa de la transpar猫ncia en la gesti贸 de l'Entitat

CCOO es manifestar脿 el 26 d'abril davant Caixa Pened猫s coincidint amb la celebraci贸 de la seva Assemblea General

Per a COMFIA-CCOO l'acomiadament, absolutament injustificat i arbitrari, d'un Director d'Oficina ha estat la gota que ha vessat el got davant un c煤mul d'actuacions per part de la Direcci贸 de CAIXA PENED脡S que posen en evid猫ncia un estil de direcci贸 autocr脿tic i poc transparent.

La pr貌pia Direcci贸 ha reconegut, per escrit, la improced猫ncia de l'acomiadament i ha negat al treballador els m茅s elementals drets que el nostre ordenament jur铆dic i laboral confereix a qualsevol ciutad脿. Per la Direcci贸 de Caixa Pened猫s sembla que la Responsabilitat Social de l'Empresa, de la qual tant es vanaglorian, no 茅s m茅s que propaganda ja que les seves actuacions s贸n pr貌pies d'una rep煤blica bananera.
Els consellers de CCOO ja van denunciar en l'Assemblea General de l聮any passat la manca de transpar猫ncia pel que fa a molts aspectes de la gesti贸 de l'entitat.

CCOO vam denunciar el fet que en la Comissi贸 Executiva de CAIXA PENED脠S, que 茅s l'貌rgan que realment dirigeix l'Entitat, no estiguin representats 3 dels 4 grups que conformen l'Assemblea General, el Consell d'Administraci贸 i la Comissi贸 de Control. En concret falten representants de les Corporacions Locals, els Impositores i els Treballadors. Aquesta situaci贸 irregular 茅s 煤nica dintre del conjunt de Caixes d'Estalvis, i 茅s decisiva si tenim en compte que el Consell d'Administraci贸 nom茅s es reuneix cada 2 mesos i t茅 delegades totes les funcions importants en la Comissi贸 Executiva. A la pr脿ctica significa la marginaci贸 del 70% dels qui formen part de l'Assemblea els quals estan exclosos del coneixement i presa de decisions de la gesti贸 de la Caixa.

Aquesta situaci贸 es repeteix i accentua en el cas de les Comissions d'Inversions i Retribucions on tampoc hi ha cap membre dels grups d聮impositors, corporacions locals i treballadors, sent 2 membres de la Comissi贸 Executiva, els que junt amb President formen part simult脿niament d'aquestes dues Comissions.
CCOO entenem que s'est脿 incomplint alguna cosa m茅s que l'esperit de la llei, motiu pel qual actuarem en conseq眉猫ncia sin贸 es corregeix aquesta situaci贸 irregular, donant cabuda en la Comissi贸 Executiva de Caixa Pened猫s a representants de tots els grups.

Aquests fets posen de manifest que la manera de dirigir aquesta caixa es basa en la prepot猫ncia, l'obscurantisme i el menyspreu tant cap als seus propis treballadors com cap a la societat representada en els seus 貌rgans de govern.

COMFIA-.CCOO Catalunya