Archivado en Comunicats

Els sindicats demanen a la banca que reparteixi els seus beneficis i que retalli m茅s els horaris.

Exigiran en la mesa de negociaci贸 del conveni m茅s rendes i participaci贸 de la plantilla en els guanys hist貌rics. Quedar脿 fora el debat sobre l'obertura de les oficines a la tarda

(resum d'una not铆cia apareguda al diari El Mundo el dilluns 26 de febrer de 2007)
ANA LORENZO

Els elevats resultats obtinguts pels bancs i les caixes d'estalvi el 2006 podrien escalfar la negociaci贸 dels dos principals convenis col路lectius del sector financer que es comen莽aran a negociar en els propers dies. Els sindicats posaran sobre la taula l'exig猫ncia de m茅s rendes i un increment de la participaci贸 de la plantilla en els suculents beneficis obtinguts per les entitats.

Al marge de les reivindicacions de CCOO i d'UGT, queda l'obertura de les sucursals a les tardes. Una possibilitat que han acariciat tant l'Associaci贸 Espanyola de Banca (AEB) com (ACARL) -organisme responsable de les relacions laborals de les caixes- i que descarten, en principi, malgrat les demandes d'alguns banquers, partidaris de traslladar els horaris comercials a les xarxes d'oficines, segons fonts del sector.

Nom茅s les cinc grans entitats financeres espanyoles -Santander, BBVA, La Caixa, Caixa Madrid i Popular- van guanyar l'any passat 17.416 milions d'euros, la qual cosa va suposar un increment del 31,5% respecte l'any anterior. Una xifra que es va magnificar per les plusv脿lues extraordin脿ries aconseguides amb nombroses vendes de participacions, i que s'hauria disparat m茅s si no arriba a ser per la decisi贸 de les entitats de traslladar part d'aquests at铆pics a finan莽ar prejubilacions i a sufragar el cost de la reforma de l'impost de societats.

El l铆der per beneficis el 2006 va ser el Santander, que es va anotar un benefici de 7.596 milions d'euros (un 22,12%). El BBVA es va situar en segona posici贸, amb un guany de 4.736 milions (un 24,4% m茅s). Li va seguir La Caixa, que va duplicar resultats fins a 3.025 milions, mentre que Caixa Madrid va registrar 1.033 milions (un 22,8% m茅s), per davant del Popular, que va obtenir 1.026 milions, amb un increment del 16,86%.

Per aquest motiu les dues centrals voldran treure profit als beneficis del 2006. Un context que els permetr脿 dur a la mesa de negociaci贸 la proposta d'eliminaci贸 dels nivells salarials m茅s baixos de l'escala

A la mesa del conveni, a m茅s de l'augment de l'IPC, la cl脿usula de revisi贸 salarial, millores socials i altres, els sindicats majoritaris (CCOO i UGT) inclouran tamb茅 el tancament de les oficines de les caixes els dijous a la tarda 聳objectiu ja aconseguit en diverses caixes com Unicaja, Sa Nostra o les sevillanes- i els dissabtes al mat铆, en el cas de la banca.

En l'煤ltim conveni, (amb majoria de Comissions Obreres en la taula de negociaci贸, no ho oblidem) les caixes van assolir que es tanquessin els dijous a la tarda durant cinc mesos a l'any -des de maig fins a octubre.

芦Ara volem m茅s renda perqu猫 hi ha molts beneficis. Les teories sobre l'ampliaci贸 dels horaris impliquen massa costos. S贸n els banquers qui han obert el mel贸. 脡s una fal路l脿cia dir que una xarxa no 茅s rendible per no donar serveis a la tarda. D'on v茅nen si no els guanys?禄, ressalten els dos sindicats.