Archivado en Comunicats

Conveni de Banca

AEB bloqueja el cap铆tol salarial

Es nega a negociar l'augment de l'actual 1/2 paga de productivitat (setembre) a una paga sencera, i s'oposa a reformar la participaci贸 en beneficis i no presenta cap proposta concreta

脡s impossible aproximar un acord en salaris, sense que els bancs acceptin que tenim dret a participar d'alguna manera en els m茅s de 24.000 milions d'euros de beneficis obtinguts en el passat exercici, sense el reconeixement de l'esfor莽 realitzat pels treballadors del sector, que ha tingut una repercussi贸 directa en l'augment de la productivitat i sense recon猫ixer, per tant, que els salaris han de cr茅ixer atenent tamb茅 aquestes realitats.

Si quan hi ha dificultats aquestes tenen un reflex clar en els salaris, tendint-ne a la baixa, quan es baten records de beneficis 茅s necessari tenir una actitud acord. 脡s la falta d'aquesta actitud d'AEB que impedeix una negociaci贸 flu茂da en el cap铆tol salarial, aix铆 s'ha posat de manifest en la reuni贸 de la taula negociadora celebrada avui, 15 de mar莽.

La patronal ha valorat els increments salarials sol路licitats com excessivament quantiosos, ha dit que representen pujades superiors al 30% sobre les de l'any anterior, quan no de m茅s del 100% si s'inclou la 1/2 paga de productivitat, la qual en si mateixa ja representa un 2,74% i, sense fer cap proposta salarial, va presentar uns plantejaments o criteris menors referits a:

1. La possibilitat d'utilitzar alguns conceptes salarials per a pagament en esp猫cie.
  2. La possibilitat de reformular a la baixa la cl脿usula de revisi贸.
  3. La possibilitat que tots els conceptes retributius no augmentin en la mateixa mida
  4. La possibilitat d'unificar en un sol import, la mitjana actual, la borsa de vacances.
  5. La possibilitat que l'ajuda alimentaria augmenti diferent de l'IPC per貌 sense vincular-la al l铆mit fiscalment exempt.
  6. La possibilitat de fer refer猫ncia en el conveni al contracte a temps parcial, vinculant-lo al car脿cter proporcional de les prestacions corresponents.

Per la nostra banda hem reclamat contra-propostes que entrin en els aspectes principals de les nostres demandes, donant igualment la nostra opini贸 sobre els assumptes concrets plantejats:

1. La nostra disposici贸 a valorar-lo, si s'establix la participaci贸 sindical en l'empresa en les mat猫ries que poden ser objecte d'aquest pagament, no sent en cap cas obligat貌ries.
  2. La nostra disposici贸 a reformular a l'al莽a la cl脿usula de revisi贸.
  3. La nostra disposici贸 que alguns conceptes augmentin m茅s que l'increment general.
  4. La nostra disposici贸 a unificar la borsa de vacances millorant l'import mig actual.
  5. El nostre inter猫s per situar de forma permanent l'ajuda aliment脿ria en el l铆mit exempt fiscalment.
  6. No ho considerem necessari perqu猫, a m茅s, entenem que no totes les prestacions s'han de retallar proporcionalment.

Davant la impossibilitat de la patronal per a continuar a la tarda, no hem pogut entrar en l'apartat de jornada i horari tal com estava previst, quedant aquest per a la pr貌xima reuni贸 el 20 de mar莽, on tractarem tamb茅 la carrera professional, habilitant jornada de tarda si calgu茅s.

Afilia't a CCOO. Compromesos amb tu