Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat, beneficis socials

comunicat

LLEI d聮IGUALTAT d聮OPORTUNITATS

Com tots deveu saber, perqu猫 s聮ha publicitat abastament pels mitjans de comunicaci贸, est脿 en tr脿mit el Projecte de Llei Org脿nica per a la Igualtat efectiva entre homes i dones, coneguda com la Llei d聮Igualtat d聮Oportunitats.

Aquesta llei millorar脿 la de Conciliaci贸 de la Vida Familiar i Laboral i l聮Estatut dels Treballadors en alguns punts, i n聮introduir脿 de nous. Com que afectar脿 a gran quantitat de treballadors i treballadores, rebem moltes consultes. Per aix貌 hem decidit explicar els principals punts d聮aquesta nova llei, que actualment est脿 en tr脿mit d聮aprovaci贸 al Senat, que l聮haur脿 de remetre de nou al Congr茅s per a la seva aprovaci贸 definitiva.
 La llei amplia fins als 8 anys l聮edat dels fills per poder demanar reducci贸 de jornada.
 Es redueix el m铆nim per demanar l聮exced猫ncia volunt脿ria de 6 a 4 mesos.
 S聮amplia d聮1 a 2 anys la duraci贸 m脿xima de l聮exced猫ncia per cura de familiars.
 Es reconeix la possibilitat que l聮exced猫ncia per cura de fills o familiars es pugui fer de forma fraccionada.
 S聮amplia el perm铆s de 2 dies per els seg眉ents casos: defunci贸, accident o malalties greus, hospitalitzaci贸 o intervenci贸 quir煤rgica sense hospitalitzaci贸 que necessiti rep貌s domiciliari, de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat.
 Ampliaci贸 del perm铆s de maternitat/paternitat en 2 setmanes en cas de fill discapacitat.
 Obligaci贸 de negociar plans d聮igualtat a les empreses de m茅s de 250 treballadors.
 Perm铆s de paternitat de 13 dies ininterromputs, a c脿rrec de la Seguretat Social que se sumen als dos de perm铆s retribu茂t ja existents (en total, doncs, 15 dies)
 En cas de coincidir vacances amb la baixa per embar脿s, part, lact脿ncia natural o suspensi贸 del contracte previst a l聮art. 48.4 de l'ET es podr脿 gaudir de les vacances en acabat el per铆ode de suspensi贸, encara que l聮any natural hagi finalitzat.
 En aquest darrer cas fins i tot hi ha una sent猫ncia del Tribunal Constitucional favorable a una treballadora, de 20 de novembre del 2006, que s聮ha anticipat a la llei.
La Secci贸 Sindical de CCOO estem intentant, a Caixa Pened猫s, avan莽ar-nos a l聮aprovaci贸 d聮aquest projecte de llei, i fins i tot afegir-hi alguna millora m茅s. Si voleu fer-nos alguna consulta, truqueu-nos al m貌bil de la Secci贸 Sindical, 629 31 16 16.

16 de febrer del 2007 聳 com. 4/07