Archivado en Comunicats conveni

CONVENI D\'ENGINYERIES

ESCOLTARÀ LA PATRONAL?

A la reunió de la Mesa Negociadora celebrada el 3 de març TECNIBERIA va plantejar les seves necessitats en matèria de contractació arran de la Reforma Laboral, especialment la regulació del contracte fix discontinu.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,

Des de CCOO es va plantejar el difícil encaix per a les activitats que es donen al sector d'enginyeries, la dubtosa legalitat de la proposta de TECNIBERIA per a la regulació d'aquesta modalitat contractual i el que resulta lesiu per als drets de les treballadores i treballadors.

A l'inici de la reunió es va fer una recapitulació sobre l'estat en què es troba la negociació de les matèries concretes, que són:

Sobre les propostes de la representació social:

• Increments salarials

• Dietes

• Quilometratge

• Jornada flexible

• Desconnexió digital

• Permisos per a les parelles de fet

• Teletreball

• Ús de mitjans telemàtics corporatius perquè la RLPT es pugui comunicar amb la plantilla.

• Acumulació d’hores sindicals.

Sobre les propostes de la patronal:

• Vigència del conveni

• Salari Mínim Interprofessional

• Distribució irregular de la jornada Jornada irregular

• Períodes de prova dels contractes

• Antiguitat

• Complement prestacions per malaltia i accident de treball

• Treball nocturn

• Hores extraordinàries

• Dimissió de la persona treballadora

• Faltes i sancions

• Jubilació forçosa

• Contractació:

• Contracte en pràctiques: durada 6-12 mesos, període de prova 3 mesos i salari del 60% de les taules de la categoria de conveni.
  • Contracte per circumstàncies de la producció: Ampliar la durada de 6 a 12 mesos
  • Contracte fix discontinu: Establir-ne un que permeti concatenar contracta, subcontracta o concessió administrativa amb pauses entre elles, la recol·locació de centre de treball sense consideració de desplaçament o trasllat, i eliminar el còmput dels períodes d'inactivitat per a l'abonament del plus d'antiguitat , així com per a les indemnitzacions per acomiadament.

Durant la reunió es va discutir sobre aspectes laborals ja plantejats, sobre les modificacions en matèria de contractació que planteja la patronal i especialment sobre el “contracte Frankenstein fix-discontinu” que volen implementar per al sector d'enginyeries. Novament, s'entreveu poc o nul avanç ja que TECNIBERIA segueix enrocada en la seva negativa a acceptar els punts presentats per CCOO i UGT, en funcionar més per interessos particulars de cadascuna de les empreses presents a la Mesa Negociadora, que com una Patronal de Sector .

Finalment, i en veure que la seva manera de procedir comportava a un camí de curt recorregut i, que CCOO es mantenia ferma als punts clau que ha defensat la representació sindical des d'un inici, van reconsiderar analitzar amb més deteniment les propostes per poder arribar a una negociació satisfactòria per a les dues parts.

Durant el temps de negociació, hi ha hagut temes que s'han anat descartant, perquè és impossible arribar a acord, d'altres que més o menys podrien estar tancats i d'altres que continuem negociant. Estem en un punt en què podem arribar a un acord més o menys satisfactori per a les parts i tenir un conveni amb una durada de diversos anys o no trobar el consens i quedar-nos a la signatura d'un conveni de menor durada, ajornant la negociació de els assumptes que no s'hagin pogut acordar per al conveni següent.

Ara mateix els temes que estan damunt la taula, per una banda o per l’altra són:

• Increments salarials

• Dietes

• Quilometratge

• Desconnexió digital

• Permisos per a les parelles de fet

• Teletreball

• Acumulació d'hores sindicals

• Salari Mínim Interprofessional

• Distribució irregular de la jornada

• Períodes de prova dels contractes

• Dimissió de la persona treballadora

• Jubilació forçosa

• Contractació

La propera reunió, se celebrarà el dia 24 de març. Veurem a quin plantejament porta TECNIBERIA, però el sindicat CCOO té clar que, davant la falta d'acord, el 31 de març del 2022 és la data que determina la nova reforma laboral perquè entrin en vigor els canvis normatius sobre contractació laboral.

Si necessites ampliar informació o necessites algun aclariment sobre les negociacions del XX Conveni Nacional d'Empreses d'Enginyeries i Oficines d'Estudis Tècnics no dubtis a posar-te en contacte amb la delegada o delegat de CCOO al teu centre de treball o escriure a aquesta adreça de correu electrònic .

Seguirem informant

Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!