Archivado en Comunicats

Què passa a Madrid? Què passa a Caixa Laietana?

El degoteig de baixes d'empleats que marxen cap a d'altres entitats és un problema greu que la Caixa no vol afrontar.

El degoteig de baixes d¬íempleats a la Zona de Madrid s¬íest√† convertint en una riuada d'imprevisibles conseq√ľ√®ncies. En els darrers 3 mesos, 4 delegats i delegades de Madrid han marxat, per√≤ tamb√© ho ha fet personal sense c√†rrec de les oficines, en una sagnia que sembla no s¬íaturar√† sin√≥ que s¬íagreujar√† en els propers mesos.

Ens consta que el nombre de persones que poden abandonar la nostra Entitat en els propers mesos pot sacsejar tota la Zona de Madrid. La situació per tant, al nostre entendre, és greu. I, arribat a aquest punt, cal preguntar-se per les causes d’aquestes fugides. Nosaltres hem parlat amb tots el empleats i empleades que han marxat de la nostra entitat, i també amb la majoria d’empleats i empleades de la Zona. I hem constatat que, si bé és cert, que el mercat s’està movent molt amb ofertes importants (l’expansió de caixes i bancs és un fet) i que el sou fa moure la gent, no és menys cert que, pel que fa als empleats de la nostra entitat, els motius de la seva marxa no tenen a veure, exclusivament, amb un sou més elevat.

Unes causes que, malauradament, també es donen a tota l’Entitat, no ens enganyem. I en aquest sentit, volem destacar el nombre elevat de baixes a Catalunya per causes similars.
I quins són aquests possibles motius, que fa que la gent marxi, decebuda i empipada?

Tothom coincideix, i CCOO ho ha denunciat en nombroses ocasions, la falta de personal, la rotaci√≥ constant d¬íempleats a les oficines, els canvis de pressupostos constants no importa la data de l¬íany, una burocratitzaci√≥ important que paralitza durant setmanes, i fins i tot mesos, moltes operacions, les moltes, interminables i gens profitoses reunions a la tarda, les poques atribucions del delegat o delegada per prendre decisions, les desconsideracions que reben per part de superiors, el poc suport a les oficines. A Madrid, a m√©s, es queixen de la nul¬∑la inversi√≥ en publicitat per donar a con√®ixer l¬íEntitat, la falta de criteri (algun delegat ens ha parlat de ¬ďinestabilitat emocional¬Ē que li provoca l'Entitat perqu√® no sap a qu√® atenir-se en molts casos davant els continus canvis de criteri o, pitjor encara, a la falta de criteri de la Direcci√≥).

N’hi ha més, de causes, però per fer boca ens sembla que ja n’hi ha prou.

Ens consta que la Direcció està sobre el tema (aquesta setmana el Cap d’Oficines ha anat a Madrid per intentar apagar el foc, lògicament, ja que el problema comença a ser considerable i es pot estendre per tota l’Entitat) però molt ens temem que no porti sota el braç cap de les solucions que aquest tema necessita urgentment. Molt ens temem que, com fa quasi bé sempre, la Direcció negui la realitat i es limiti a minimitzar els problemes, o encara pitjor, titlli d’infundades les causes que aquí els denunciem.

Hi ha descontentament del personal a tota l¬íEntitat, i aix√≤ √©s una realitat. Tenim una Direcci√≥ q√ľestionable, i una plantilla que comen√ßa a estar farta de ser maltractada. Madrid ha esclatat i aviat ho poden fer altres Zones. Tot t√© un l√≠mit i no es pot estirar tant la corda sense perill que aquesta es trenqui.

La Direcci√≥ ha de reaccionar, i sobretot ha d¬íescoltar el que li diuen els seus treballadors, i ha de posar fil a l¬íagulla per resoldre la q√ľesti√≥. I no estaria de m√©s que al Consell d¬íAdministraci√≥ (m√†xim √≤rgan de govern de l¬íEntitat) li arribessin, i no nom√©s des de Comissions Obreres, les queixes dels empleats i empleades,

Des de Comissions Obreres, pressionarem amb tots els nostres mitjans perqu√® les coses s¬íarreglin. Pressi√≥ a la qual tamb√© podeu contribuir tots i totes, per exemple, no perllongant la vostra jornada innecess√†riament. Tenim un horari i aquest √©s l¬í√ļnic que tenim l¬íobligaci√≥ de complir, i cap m√©s.

Mataró, 11 de gener del 2007