Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Caixa Sabadell - Comunicat

AVALUACIONS SSCC

Com heu pogut comprovar el dies 29 i 30 de novembre el 聯Servicio de prevenci贸n de las cajas de ahorros聰 (SPMCA) ha realitzat les avaluacions de riscos laborals de serveis centrals. L'avaluaci贸 de riscos 茅s el proc茅s mitjan莽ant el qual l'empresa t茅 coneixement de la seva situaci贸 respecte de la seguretat i salut dels treballadors.

L'avaluaci贸 de riscos inclou diverses fases diferenciades i consecutives:

la identificaci贸 dels factors de risc i les defici猫ncies originades per les condicions de treball. Segons la llei de prevenci贸 les condicions de treball abasta no tan sols les condicions materials (locals, equips, instal路lacions, etc.) i ambientals (contaminants f铆sics, qu铆mics o biol貌gics) sin贸 tamb茅 les que tenen a veure amb l'organitzaci贸 del treball i el contingut de la tasca efectuada.

l'eliminaci贸 dels factors de risc i defici猫ncies que siguin evitables

la valoraci贸 dels factors de risc no evitables

la proposta per controlar, reduir i eliminar, sempre que sigui possible, tant els factors de risc com els riscos associats.

Des de Comfia-CCOO considerem que la prevenci贸 dels riscos laborals ha de ser una activitat multidisciplin脿ria, i no es pot reduir als riscos cl脿ssics (els riscos de seguretat). Els riscos derivats de les condicions ambientals (riscos higi猫nics), de les condicions organitzatives (riscos psicosocials) o de la manca d'adaptaci贸 de les condicions de treball a la persona (riscos ergon貌mics) s贸n tant o m茅s importants que els de seguretat i, per tant, s'han de tractar amb la mateixa profunditat que aquests 煤ltims.

Per貌 abans de iniciar les avaluacions el que hem de tenir 茅s una relaci贸 dels llocs de treball que hi ha a serveis centrals, relaci贸 que venim reclamant des del juny de 2005, data en qu猫 tamb茅 v脿rem reclamar que s聮haurien de fer les avaluacions de serveis centrals.

Ara, sense tenir la relaci贸 dels llocs de treball i quan estem iniciant un projecte de racionalitzaci贸 d'espais als serveis centrals, se聮ns comunica a corre cuita que ve el 聯servici贸 de prevenci贸n mancomunado de las cajas de ahorros聰 a fer les avaluacions. El que implica que s'avaluaran llocs de treball que properament es canviaran de ubicaci贸 i per tant s'hauran de tornar a avaluar. Considerem aquesta actuaci贸 com una forma de complir l'expedient i no una voluntat de coneixement de les condicions laborals dels treballadors.

Per tot aix貌, i perqu猫 la metodologia utilitzada no ens proporciona confian莽a en quant al seu resultat, els delegats de prevenci贸 de Comfia-CCOO no han acompanyat a la t猫cnica del 聯servicio de prevenci贸n mancomunado de las cajas de ahorros聰 en aquestes avaluacions.

Esperem tamb茅 un canvi de rumb en les actuacions de la Direcci贸 de Caixa Sabadell en temes de seguretat i salut. Cal coordinaci贸 entre els diferents departaments i sobretot planificaci贸 de la prevenci贸, per tal d聮arribar a un conjunt coherent que hi integri el factor t猫cnic, l聮organitzaci贸 de la feina, les condicions de treball, les relacions socials i la influ猫ncia dels factors ambientals en el treball.

No fos el cas que el vaixell se聮ns tornes una galera.