Archivado en Comunicats conveni

CONVENI D´ENGINYERIES I OFICINES TÈCNIQUES

Negociació del XX Conveni d´Enginyeries: La patronal no llegeix el BOE

A la nova reunió de negociació del XX Conveni, constatem la inexistència d'una patronal que actuï com a tal al Sector.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,

La Patronal ha mostrat la inexistència d’un Pla per al Sector d’Enginyeries.  Davant de propostes raonades i raonables que ha posat sobre la taula CCOO, demostren, una vegada més, la negativa a avançar en la negociació del Conveni.

S'han tornat a tractar temes com ara la pujada salarial, les categories professionals, les dietes, drets sindicals, etc.  No és que hi hagi discrepàncies, és que Tecniberia viu en una realitat paral·lela i és incapaç de respondre coherentment a les lògiques aspiracions de les treballadores i treballadors del sector.

En matèria de classificació professional no només no accepten cap de les nostres propostes de fer que els nivells i grups professionals s'acostin a la realitat del sector, normalitzar les categories dels titulats d'acord amb la formació universitària o corregir l'anomalia que produeix que existeixin  actualment a la part baixa de la taula 4 categories professionals separades per 650 euros i que tampoc no s'ajusten als diferents tipus de formació professional existents ni a les funcions realitzades.

Igualment responen amb una oferta garrepa i inexplicable a la sol·licitud d'actualitzar l'import de les dietes i els quilòmetres que porten sense revisar-se gairebé 20 anys.

En drets sindicals la Patronal no accepta cap de les nostres peticions arribant fins i tot a proposar opcions que discriminen els drets de les Seccions Sindicals davant dels Comitès d'empresa, quan hi ha acords que es negocien amb les Seccions Sindicals i no com a Comitès, per afectar més d’un centre de treball.

Després de negar-se a avançar a les nostres peticions, han descobert que la Reforma Laboral pretén acabar amb la temporalitat desbocada i que s'han acabat els contractes d'obra o servei.  Davant d'això, volen recargolar l'esperit de la norma per adaptar altres models de contractació a unes necessitats de temporalitat que no tenen cabuda en la nova legislació laboral.

Però la Reforma Laboral també porta la ultraactivitat de la mà i fa que des de CCOO no tinguem pressa per negociar un Conveni si aquest no respon a les necessitats de les persones treballadores d'Enginyeries. Això ens permet afirmar que la patronal no llegeix el BOE, ja que si ho fes, no podria mantenir el seu immobilisme i la seva falta d'empatia davant de les treballadores i treballadors de les seves empreses.

Per a CCOO les posicions han quedat molt allunyades i caldrà molta feina, reflexió i acostament per part de Tecniberia per aconseguir arribar a un acord que es concreti al XX Conveni d'Enginyeries i Oficines Tècniques.

Des de CCOO seguirem fent propostes i negociant, per tal de defensar els interessos de les plantilles a la propera reunió, el dia 3 de març, i successives.

Si necessites ampliar informació o necessites algun aclariment sobre les negociacions del XX Conveni Nacional d'Empreses d'Enginyeries i Oficines d'Estudis Tècnics no dubtis a posar-te en contacte amb la delegada o delegat de CCOO al teu centre de treball o escriure a aquesta adreça de correu electrònic  .

Seguirem informant

Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!