Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO intensifica la seva campanya de contractació indefinida al Contact Center i la Inspecció de Treball ja obliga a no realitzar d´obra i servei

És el fruit de la campanya que va començar CCOO Servicios el desembre del 2020 després de la sentència del Tribunal Suprem que dicta que aquest tipus de contractes han de ser indefinits en empreses l'activitat principal de les quals és la prestació de serveis a tercers.


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,


pdf print pmail

Majorel, Salesland i Teyamé, unes de les principals empreses del sector, ja han començat a transformar els seus contractes.

Les empreses de Contact Center reuneixen aproximadament 40.000 contractes per obra o servei al nostre país. Això suposa uns índexs de temporalitat molt elevats en un sector que no n'ha vist disminuït el volum de negoci en dècades.

El desembre del 2020 i després de molts anys opinant el contrari, el Tribunal Suprem va dictar que en empreses l'activitat principal de les quals és la prestació de serveis a tercers, els contractes han de ser indefinits.

Després de conèixer aquesta sentència, CCOO inicia una acció conjunta a totes les empreses del sector de Contact Center exigint la transformació dels contractes per obra o servei en indefinits. El sindicat denuncia els incompliments davant d'Inspecció de Treball i a més, és el primer sindicat que exigeix ??la modificació del Conveni Col·lectiu en aquest sentit davant l'Audiència Nacional, que també els va donar la raó, encara que la patronal ha recorregut aquesta sentència.

Ahir va arribar la primera resolució d'Inspecció de Treball en què obliga SITEL, una de les principals empreses del sector, a no tornar a fer contractes per obra per a la prestació de serveis de Contact Center.

Fa unes setmanes, el Grup Majorel, una altra de les principals empreses del sector, va comunicar la seva intenció de no realitzar més contractes per obra o servei ad cautelam, és a dir, en espera que es pronunciï el Tribunal Suprem davant del recurs de la patronal.

D'altra banda, La Direcció de Salesland acaba de comunicar a la plantilla que tots els contractes per Obra o Servei (aproximadament 300) es transformaran en Indefinits. A aquesta iniciativa s'hi afegeix Teyamé, que ha anunciat la conversió progressiva dels contractes a indefinits, començant per 70 persones treballadores.

Des de CCOO celebren que les empreses vagin prenent aquest tipus de decisions evitant així més confrontació amb les seves plantilles i animen la resta de la patronal a seguir-ne l'exemple.

Pel que fa a les empreses que insisteixen a mantenir aquest tipus de contracte, CCOO lamenta la seva actitud ja que cap contracte ha de finalitzar quan acabi l'obra o el servei al qual està adscrit. Això vol dir que, si finalitza una campanya en una empresa, aquesta està obligada a assignar el personal afectat a una altra campanya.

CCOO Servicios

Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!

https://afiliat.ccoo.cat/

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es