Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO diu no a l´ERO del Banc Sabadell

Banc Sabadell acaba de comunicar oficialment a la Representació Legal dels Treballadors i Treballadores del Banc (RLT) i a la plantilla la posada en marxa d'un procediment d'acomiadament col·lectiu, així com de mobilitat geogràfica i modificació substancial de les condicions de treball que afectarà la totalitat dels centres de treball de l'empresa. Tot això sense que s'hagin concretat el nombre de persones afectades.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) , s.financer (Sector Financer CCOO Serveis Catalunya) ,

A la comunicació interna "FlashIN" d'aquest matí, el Banc parla de la reestructuració com si fos un joc de nens, plantejant jubilacions i baixes incentivades, quan la realitat és que acaben de notificar un ERO en tota regla. CCOO no ho posarem fàcil, com ho hem fet a la resta d'entitats, i on CCOO hem liderat la negociació de les reestructuracions defensant davant tot el manteniment de l'ocupació.

CCOO creiem fermament que NO hi ha raons per plantejar un ERO a Banc Sabadell:

• Més de 200 noves contractacions durant l’any 2021: senyal que és necessària més plantilla, tal com CCOO portem denunciant des de fa molt de temps.

• Ajust de 1800 persones en el primer trimestre del 2021.

• NO concorren causes econòmiques: "Banc Sabadell va tancar el primer semestre del 2021 amb un benefici net atribuït de 220 milions d'euros (un 51,5% d'increment interanual) i preveu pagar un dividend del 30% del benefici i l'acció puja."

• NO concorren raons tècniques: Ja que no s'han produït canvis ni en els mitjans ni en els instruments de producció dels nostres productes, que són financers i no pateixen obsolescència.

• NO concorren causes productives: La demanda de productes i serveis financers no ha variat. És més, s’ha vist reactivada durant la pandèmia (refinançaments, avals ICOS, etc.) per part de particulars i empreses. I ara les entitats financeres han de ser les canalitzadores dels fons NextGen de la UE, fet que incrementaran encara més els volums del negoci i les càrregues de treball (Sabadell calcula en 125.000 milions el crèdit que generaran els fons europeus a la banca)

• NO concorren causes organitzatives: Els possibles canvis de sistemes i/o canvis en els mètodes de treball no són aliens a l'Entitat sinó forçats per ella. L'única causa organitzativa que podrien al·legar és la del suposat increment de la digitalització, però aquest és un canvi provocat per l'Entitat i els clients ni estan tan digitalitzats com es pretén donar a entendre, ni volen estar-ho. Les càrregues de treball i l’afluència de clientela a les oficines, tot i aquesta suposada digitalització, no només no han baixat, sinó que s'han incrementat en molts casos de manera perillosament alarmant.

Per tot això CCOO diem alt i clar que no admetrem cap plantejament d'ERO traumàtic i que si cal donar sortida a persones de la plantilla, sempre hi ha la possibilitat d'arribar a acords de prejubilacions anticipades i jubilacions (actualment hi ha 2.000 persons de més de 55 anys) en la línia del que vam negociar i signar el passat mes de desembre del 2020 i que va permetre que 1.800 persones, de manera voluntària, s'acollissin a aquell acord.

En qualsevol cas, CCOO negociarem i lluitarem fins on calgui:

per la DEFENSA DE L'OCUPACIÓ de tota la plantilla de Banc Sabadell;

per l'absoluta VOLUNTARIETAT d'adscripció a l'ERO;

perquè les CONDICIONS DE SORTIDA siguin les més BENEFICIOSES;

i perquè les MESURES, per damunt de tot, NO siguin TRAUMÀTIQUES.

CCOO secció sindical Banc Sabadell