Archivado en

XV Conveni Planificaci贸 / 28 Novembre 2006 - Sogeti

Signat el XV Conveni Col路lectiu Estatal d'empreses consultores de planificaci贸, organitzaci贸 d'empreses i comptable..

Finalment el passat 28 de Novembre es va signar el XV Conveni Sectorial Estatal d'empreses consultores de planificaci贸, organitzaci贸 d'empresa i comptable, empreses de serveis d'inform脿tica i d'estudis de mercat i de l'opini贸 p煤blica.

Excepte en dos articles relatius al sector d'Estudis de Mercat i Opini贸 P煤blica, la resta de les modificacions del conveni afecten exclusivament a les Taules Salarials: Salari Base, Plus Conveni i Antiguitat.

Les Taules Salarials del XIV Conveni, una vegada actualitzades a la primera meitat de 2005 per l'IPC Real de 2004, han estat actualitzades ara en aplicaci贸 del XV Conveni, en primer lloc amb l'IPC Real de 2005 (3,7%) i tot seguit amb l'IPC Previst per a 2006 (2%). Aquestes taules seran de nou revisades una vegada que es publiqui l'IPC Real de 2006, en el que aquest excedeixi del 2%.

Per descomptat EXISTIR脌 RETROACTIVITAT per a aquells que tinguin salaris, en c貌mput anual, per sota del contemplat en les taules.

Com tots sabeu, degut a la cl脿usula de compensaci贸 i absorci贸 recollida a l'article 7, que es mant茅 en el Conveni XV, aquestes actualitzacions nom茅s afectaran a aquelles persones amb salari real coincident amb el salari recollit en les taules. 脡s a dir, aquelles persones que tinguin algun tipus de complement extra-conveni que pugui absorbir l'increment salarial que li correspongui, NO veuran un increment efectiu del seu salari real, sin贸 que simplement veuran com el seu complement baixa el suficient per absorbir la pujada de taules.

Despr茅s d'un any i mig de mesa de negociaci贸 i amb les taules salarials congelades, no pod铆em continuar amb una taula de Conveni oberta a la qual encara li quedaven molts obstacles per salvar. Per aix貌 vam proposar a la patronal signar un conveni exclusivament salarial, i deixar per a 2007 el que esperem sigui definitivament el primer Conveni per a aquest sector.

Han estat moltes les reunions i les hores invertides en aquest conveni, moltes les expectatives generades i, per primera vegada hem comptat amb una 脿mplia representaci贸 d'una patronal, a trav茅s dels directors de RR.HH. d'algunes multinacionals d'aquest sector (T-System, Getronics, CapGemini, Atos, Soluziona, Accenture, Coritel), disposada a escoltar i proposar.

Al llarg de la negociaci贸, patronal i sindicats, hem anat descobrint que tenim similars lectures sobre la marxa d'aquest sector, i tamb茅 importants difer猫ncies en les solucions, que uns i altres tenim, per conciliar l'equilibri entre un adequat Desenvolupament Professional dels treballadors d'aquest sector amb el m脿xim respecte a la vida personal de cadascun, enfront de les taxes de productivitat requerides pels Patrons que al seu torn responen a les exig猫ncies de les Multinacionals de les quals s贸n subsidi脿ries.

Des de CC.OO. tenim dues lectures ben diferents sobre fet que suposa aquest XV Conveni Sectorial: d'una banda sabem que el resultat final 茅s pobre, semblant al d'altres anys, per貌 d'altra banda estem conven莽uts que la negociaci贸 del XV Conveni representa un abans i un despr茅s, que sens dubte ha de tenir el seu reflex en el que ser脿 el Conveni XVI.

I diem aix貌 perqu猫 durant aquest any i mig s'han desplegat per part de CC.OO. recursos i mitjans fins ara impensables en aquest sector (nom茅s dir-vos que CC.OO. GR脌CIES AL SUPORT QUE ENS DONEU A LES ELECCIONS SINDICALS, JA COMPTA AMB M脡S DE 1.000 DELEGATS EN AQUEST SECTOR), perqu猫 existeix un treball realitzat durant aquest any i mig que ens serveix 铆ntegrament per enfrontar-nos al nou repte del XVI i perqu猫 durant aquest temps hem guanyat en organitzaci贸 i coordinaci贸, factors determinants per a, si 茅s oport煤, poder oferir una resposta adequada com sector.

Per tot aix貌, des de CC.OO. ens prenem aquest tancament de conveni com UN PUNT I SEGUIT. Ara som m茅s i m茅s forts, comptem amb organitzacions Territorials exclusivament per a aquest sector, coneixem millor els problemes que ens importen als treballadors d'aquest sector, i finalment estem conven莽uts que COMPTEM AMB EL VOSTRE SUPORT PER PORTAR AQUEST VAIXELL A BON PORT.

Descarregar Atrasos Conveni.

Descarregar XV Conveni Col路lectiu.

Afilia't a CC.OO.!