Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO continua les aturades a EDS contra els acomiadaments

El 28 de novembre, de 12 a 12:30, els treballadors d'EDS han realitzat una segona aturada i concentraci贸 a les portes dels seus centres de treball d聮arreu d聮Espanya (Madrid, Barcelona, Sant Cugat, Saragossa, Figueruelas) amb un ampli recolzament. L'atura anterior ja va comptar amb un recolzament contundent d'entre el 80 i el 90% dels treballadors presents en el centre de treball o clients.

Per al 30 de novembre est脿 prevista la realitzaci贸 d'una assemblea de treballadors en la qual, molt probablement, es posar脿 a votaci贸 la realitzaci贸 de noves jornades de mobilitzaci贸 amb una nova convocat貌ria d'una jornada de vaga completa. Fins a aquest moment, els representants de l聮empresa no accepten la paralitzaci贸 del pla d'acomiadaments involuntaris de la companyia, que responen a l'objectiu de reduir costos per a augmentar encara m茅s els beneficis.

La multinacional de Serveis Inform脿tics EDS, on hi treballen 2.500 treballadors a Espanya, i que 茅s la important prove茂dora de les principals entitats financeres de l'estat, est脿 executant un Pla d'Acomiadaments que ha afectat a 140 treballadors i treballadores fins a la data des de fa un any i mig. En paral聲lel est脿 deslocalitzant c脿rrega de treball d'EDS cap a una subempresa (EDS Omega), atreta per menors sous i subvencions, en un cam铆, que no ha fet m茅s que comen莽ar, de precaritzaci贸 i benefici a qualsevol preu.

Aquesta problem脿tica contrasta amb les declaracions a Expansi贸 el passat mes d'octubre del president de l'empresa, Santiago Ur铆o, on va exposar una previsi贸 d'augment d'entre el 9 i el 11% del negoci per a aquest any 2006 i increments d'aquests percentatges per l'any que ve.

COMFIA-CCOO Catalunya