Archivado en Comunicats, Previsio Social

Jubilaci贸 parcial. CC.OO. sempre ha apostat pel pacte

El RD 1131/2002, fruit de l聮acord signat exclusivament per CC.OO. i el Govern Central, va possibilitar les jubilacions parcials a tot el conjunt de treballadors i treballadores del pa铆s.

Des de aquell moment, la Secci贸 Sindical de CC.OO. ha sol路licitat i defensat davant la Direcci贸 de la Caixa, que el millor fora signar un pacte que regul茅s, per a tothom i amb les mateixes condicions, l聮acc茅s a aquest nou dret que recollia aquest Reial Decret.

Aquesta legislaci贸 ha estat molt beneficiosa per les empreses, doncs els hi ha perm猫s sense cost, i moltes vegades amb importants guanys, rejovenir la plantilla i possibilitar un r脿pid canvi generacional, permetent l聮entrada de nou personal a la Caixa en substituci贸 (obligat貌ria per llei), de les persones jubilades parcials.

A casa nostra, la Direcci贸 de la Caixa ha aplicat aquesta legislaci贸 de forma unilateral, sense voler negociar r茅s amb l聮anterior Comit猫 d聮Empresa, malgrat que, com hem dit abans, CC.OO. va manifestar-se favorable des d聮un principi per l聮acord entre ambdues parts.

Si la Direcci贸, per貌, ha decidit aplicar aquesta legislaci贸 茅s perqu猫 li sortien els comptes, tot i qu猫 (com quasi b茅 sempre) ha fet tot el possible perqu猫 cada vegada sigui menys atractiva pels seus empleats, rebaixant l聮inicial complement del 100% a l聮actual 85%, sense que hi hagi causa objectiva que ho justifiqui.

Ara amb la nova llei, i tal com v脿rem explicar en la nostra nota sobre la q眉esti贸, durant un per铆ode transitori de tres anys, fins el 31/12/2009, si la Caixa vol continuar gaudint d聮aquesta favorable legislaci贸 ha de pactar amb el Comit猫 d聮Empresa.

Per aix貌 ens hem adre莽at a la Direcci贸 per deixar ben palesa la nostra voluntat de negociar i consensuar una pacte benefici贸s per ambdues parts.

Considerem que els par脿metres sobre els que tindria que fonamentar-se el pacte s贸n els seguents:

-Universalitat : ha de garantir que totes les persones amb dret a jubilar-se parcialment ho puguin fer amb plena autonomia personal per decidir el millor moment de fer-ho.

-Percentatge de complement del sou real. L聮actual percentatge 茅s el m铆nim acceptable, i possibilitar percentatges creixents si allarguen la vida laboral.

-Complements al Pla de Pensions. Aportacions id猫ntiques com si s聮estigu茅s en actiu.

-Beneficis socials. Cap minva de beneficis socials presents o futurs.

-Contractaci贸 a temps complert i indefinit del nou empleat/da.

Amb aquests par脿metres l聮hi hem transm猫s la nostra proposta a la Direcci贸.

La Direcci贸 sap qu猫 per continuar gaudint d聮aquesta legislaci贸, que, tornem a insistir, els hi resulta tan beneficiosa ha d聮arribar a un acord amb el Comit猫 d聮Empresa.

Esperem que la Direcci贸 actu茂 amb criteris l貌gics i racionals de gesti贸 i abordi la present q眉esti贸 amb la seriositat que 茅s mereix, i sobretot que estigui per la labor d聮arribar a un acord.

Tamb茅 hem adre莽at per escrit aquesta proposta al SEC-L.

Adjuntem escrit amb la nostra proposta adre莽at al Cap de Recursos.

Sr. Vicen莽 Urrutia
Cap de Recursos
de CAIXA LAIETANA.

Senyor,

Fruit de les converses mantingudes amb vost猫 amb motiu de les jubilacions parcials, CC.OO. li fa arribar en el present escrit la nostra proposta sobre les jubilacions parcials a casa nostra.

Universalitat per acollir-se al present acord.

Decisi贸 unilateral i lliure per part del empleat a gaudir d聮aquesta prejubilaci贸

Complement sou real:

Jubilaci贸 Parcial als 60 anys; 85 % complement sou real

Jubilaci贸 Parcial als 61 anys; 90% complement sou real

Jubilaci贸 Parcial als 62 anys; 95 % complement sou real

Aportacions al Pla de Pensions com si estigu茅s treballant tot el temps.

Beneficis Socials actuals o futurs id猫ntics com si est猫s en actiu.

Contracte de substituci贸 a temps complert e indefinit.

Cordialment,

Esteban Mart铆nez Ruiz
Secretari Gral. Secc. Sind. de CC.OO.