Archivado en Comunicats, Previsio Social

Reforma de la jubilaci贸 parcial

La reforma de la jubilaci贸 parcial entrar脿 en vigor a partir de gener de 2007.

Fruit de l聮acord signat l聮any 2001 pel Govern de l聮Estat, la Patronal i CC.OO., es va aconseguir que tots els treballadors i treballadores tinguessin dret a la jubilaci贸 parcial anticipada. Recordeu que fins aquell moment nom茅s ho podien fer els treballadors/es que haguessin cotitzat a les m煤tues laborals.

A l聮acord de 2001, tamb茅 s聮establia el sistema d聮acc茅s a la Jubilaci贸 Parcial de la qual han gaudit un nombre important d聮empleats i empleades a casa nostra. Tamb茅, fruit d聮aquest acord, donat que la llei aix铆 ho especificava, la Caixa ha substitu茂t aquests companys per personal de nova contractaci贸, col路lectiu, per tant, que tamb茅 s聮ha vist beneficiat per aquestes mesures, produint-se un relleu generacional vital pel bon funcionament de la nostra Entitat.

Aquest acord, us ho recordem, no va ser signat per l聮UGT, tot i qu猫 ara (millor tard que mai) no han dubtat en posar-hi la signatura, en un nou acord que garanteix la continu茂tat de la Jubilaci贸 Parcial anticipada.

Un acord que retoca alguns punts de l聮anterior acord, i pel qu猫 fa al tema de la jubilaci贸 parcial, limita el seu acc茅s, per貌 no l聮elimina, la qual cosa resulta el m茅s destacat del present acord. La vig猫ncia de l聮acord de 2001, signat nom茅s per CC.OO., com ja us hem dit, adquireix, doncs, una import脿ncia notable, i ha esdevingut la pe莽a sobre la qual ha girat el nou acord. Per tant, s聮ha aconseguit allargar en el temps el gaudi del dret a jubilar-se parcialment abans de temps i contempla la possibilitat que, si hi ha acord entre la patronal i la representaci贸 sindical abans del 31 de desembre d聮enguany, les condicions que existien fins ara es puguin mantenir fins a 31 de desembre de 2009.

Es per aix貌, que des de la Secci贸 Sindical de CC.OO., hem sol路licitat converses amb la Direcci贸, mitjan莽ant escrit, per tal d聮arribar a un acord abans del 31 de desembre de 2006.

En qualsevol cas, aquells i aquelles que estigueu en el tr脿nsit de la jubilaci贸 parcial, durant aquest any ho podreu fer, si la Direcci贸 mant茅 el tracte que venia fent fins ara.

(adjuntem escrit adre莽at al Cap de Recursos de Caixa Laietana, pel vostre coneixement)

Matar贸, 20 de juliol del 2006

Sr. Vicen莽 Urrutia

Cap de Recursos de

Caixa Laietana

Senyor,

en els darrers anys, Caixa Laietana, acollint-se a la legislaci贸 vigent, i pr猫via conformitat del Consell d聮Administraci贸, ha ofert al col路lectiu de majors de 60 anys la possibilitat de jubilar-se parcialment.

Aquesta mesura, reconeguda per tothom, ha resultat molt satisfact貌ria, tant per a la pr貌pia Entitat com per a les persones que lliurement han volgut acollir-s'hi.

Com vost猫 茅s coneixedor, la Patronal, els Sindicats i el Govern de l聮Estat, han establert un Acord sobre Mesures en Mat猫ria de Seguretat Social que, previsiblement, entrar脿 en vigor el proper 1 de Gener del 2007.

En aquest acord es preveuen una s猫rie de canvis normatius sobre l聮acc茅s a la Jubilaci贸 Parcial, per貌 tamb茅 estableix una salvaguarda sobre la situaci贸 actual, que no es modificar脿 com a m铆nim fins al 31 de Desembre del 2009, sempre que existeixi un acord col路lectiu o conveni sobre la q眉esti贸, vigent en el moment d'entrada en vigor de la llei.

Per aquest motiu, ens adrecem a vost猫, per tal de sol路licitar-li l'inici de  converses que pugin fructificar en un pacte abans del 31 de Desembre, per tal de garantir, com a m铆nim aquests anys, l聮acc茅s a la Jubilaci贸 Parcial als companys que hi tinguin dret.

Esperem de l聮entitat una resposta positiva a la nostra sol路licitud, ja que es una q眉esti贸 que tamb茅 li afavoreix i la beneficia llargament.

Atentament,

Esteve Mart铆nez Ruiz

Secretari Gral. de la Secci贸 Sindical de CC.OO.

de Caixa Laietana