Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat

Comunicat Caixa Tarragona

CONCLUSIONS DE L聮ENQUESTA A LES DONES

L聮any passat v脿rem plantejar un estudi amb les dades de la plantilla fixa i es va observar que, en la pir脿mide de comandament, a mesura que an脿vem pujant, desapareixien les dones i, a l聮inrev茅s, com m茅s baix脿vem, m茅s dones hi havia. Per aix貌, enguany hem realitzat una enquesta per veure els factors que afavoreixen aquesta situaci贸. De les respostes obtingudes en l聮enquesta, es despr猫n que la majoria de dones que l聮han contestada s贸n dones casades, d聮entre 31 i 40 anys, i amb almenys una persona al seu c脿rrec.

Cap铆tol 1. Promoci贸 professional

Partint del fet que el 75% de nosaltres pensem que el nombre de dones amb c脿rrec directiu hauria d聮estar en proporci贸 al nombre de dones de la plantilla, el 80%, en algun moment de la nostra vida laboral, ens hem plantejat promocionar-nos professionalment. El 65% ho han comunicat al seu immediat superior, el 12% s聮han adre莽at a RRHH i la resta no ha fet res.

En els casos que se聮ns va proposar algun tipus d聮ascens, els motius pels quals no hi varem accedir s贸n: un 53% per incompatibilitat amb la vida familiar i laboral i un 33% per una incentivaci贸 econ貌mica insuficient.

A la pregunta de 聯Creus que les teves aspiracions professionals comportarien necess脿riament una prolongaci贸 de la jornada laboral?聰, la resposta ha estat contundent: un 77% creu que s铆.

Creiem que cal aprofundir en una pol铆tica de nomenaments basada en les compet猫ncies personals i professionals de cada persona i en la igualtat d聮oportunitats, amb independ猫ncia del sexe, amb mesures que afavoreixin la conciliaci贸 de la vida laboral i personal.

Cap铆tol 2. Conciliaci贸 vida laboral i personal

Les dones pensem que la nostra incorporaci贸 al m贸n laboral no ha de comportar problemes amb la conciliaci贸 de la vida familiar. 脡s per aix貌 que el 58% de nosaltres s聮ha plantejat la maternitat quan ho ha desitjat, encara que el 27% ha esperat el moment adequat per no obstaculitzar la seva carrera professional.

Tot i que majorit脿riament a l聮hora de sol聲licitar reducci贸 de jornada, exced猫ncia, permisos de lact脿ncia, preparaci贸 al part, etc., no hem tingut problemes per obtenir-los, el 17% que hem utilitzat aquests permisos creiem que ha tingut repercussions en la nostra carrera professional.

Les dones creiem que els homes no utilitzen els permisos establerts per la Llei de conciliaci贸 perqu猫 afectaria la seva carrera professional i podria repercutir en les seves relacions amb l聮empresa.

El 94% creiem que l聮 empresa hauria de millorar la seva pol铆tica de conciliaci贸 de la vida familiar i professional per tal d聮afavorir la igualtat d聮oportunitats entre homes i dones.

Cap铆tol 3. Salut laboral

El 40% de les dones creu que l聮estr猫s que li ha provocat el seu lloc de treball ha pogut incidir en la seva gestaci贸 o en el desenvolupament del seu embar脿s; el 12% creu que tamb茅 els ha afectat les caracter铆stiques del lloc de treball (postures inc貌modes, falta de pauses durant la jornada, c脿rrega de caixes...).

Les dones pensem que f贸ra bo acordar entre l聮empresa i la representaci贸 sindical una s猫rie de mesures per tractar aquests temes de salut laboral que ens afecten directament; tamb茅 caldria incloure-hi el protocol d聮actuaci贸 en cas d聮assetjament sexual.

La Secretaria de la Dona de CCOO, atenent la inquietud i necessitat de suport que totes i tots tenim en cas d聮embar脿s, ha volgut ajudar-nos elaborant un dossier amb les gestions que s聮han de fer quan arriba el nounat per tal de facilitar a pares i mares la feina burocr脿tica que el fet comporta i aix铆 poder fruir m茅s del nou membre de la fam铆lia.

Si vols rebre el dossier, tant si ets home com dona, nom茅s has de fer-nos-ho saber a la nostra Secci贸 Sindical i te聮l farem arribar.

Tarragona, 22 de juny de 2006

Veure en PDF