Archivado en Comunicats

Signat el preacord del Conveni de Banca

En la reuni贸 de la Taula Negociadora del Conveni de Banca, celebrada avui dia 5 de febrer, COMFIA聳CC.OO. i FES聳UGT, amb una representaci贸 del 80,53%, hem arribat a un pre-acord amb l'AEB, que permetr脿 la signatura del Conveni Col路lectiu en la pr貌xima reuni贸 de la Taula.

Veure Texte del Preacord (Castell脿)

L'acord, com ja inform脿vem en la nostra circular del passat dia 3, amb vig猫ncia per a 2003 i 2004, inclou tots els punts de que inform脿vem llavors.

Respecte als dos temes pendents de concloure, el resultat final ha estat desigual.

• A m茅s de la pujada del 2,75% de 2003, s'incrementen, per a 2004, un 7,90% els Plussos de Polival猫ncia Funcional i de Serveis Generals, el que suposa una pujada mitja del 0,20% m茅s, sobre taules salarials.

• Tamb茅, a m茅s del 2,75% de 2003, s'incrementa, per a 2004, un 13,60% el Plus Transitori dels t猫cnics de Nivell VII i VIII amb funcions de responsabilitat administrativa o operativa. En aquest cas, suposa una pujada mitja del 0,17% m茅s, sobre taules salarials.

• Quant a les vacances no ha estat possible arribar a un acord. L'AEB acceptava el canvi de 30 dies naturals per 23 dies laborables o 24 dies, si es prenien 10 dies fora del per铆ode de juny a setembre, per貌 pretenia que computessin com laborables els dissabtes dels sis mesos que es treballen. Davant aquest desacord en el c貌mput, que no s'aplica en cap banc dels que ja tenen dies laborables, amb el que no s'establiria cap millora, l貌gicament hem deixat les coses com estaven, 茅s a dir, 30 dies naturals.

COMFIA聳CC.OO. i FES聳UGT vam valorar positivament el preacord. La negociaci贸 col路lectiva demostra la seva import脿ncia i utilitat per a millorar els salaris i els drets dels treballadors i amb aquest acord milloren ambdues coses.

Es millora el poder adquisitiu; es recupera la cl脿usula de revisi贸 salarial; per primera vegada s'incorporen al Conveni drets en igualtat d'oportunitats, conciliaci贸 de la vida laboral i familiar i pautes davant l'assetjament sexual; es milloren drets en els complements de vidu茂tat i orfandat, incapacitat laboral transit貌ria i se suprimeix l'article d'absentisme; tamb茅 es milloren drets en formaci贸, carrera professional i ciberdrets.

Arribar a aquest acord de Conveni ha estat un proc茅s llarg i dif铆cil, en el qual la falta inicial de di脿leg de l'AEB ens va obligar a les mobilitzacions dels 煤ltims mesos de 2003. Finalment s'ha demostrat, una vegada m茅s, que la negociaci贸 col路lectiva, amb di脿leg, 茅s la millor forma de regular i millorar els nostres drets.

Amb aquest acord, el conjunt dels treballadors i treballadores de banca millorem els nostres drets i ens situem en millors condicions per a afrontar futures negociacions del nostre Conveni Col路lectiu.