Archivado en Comunicats

Comunicat Caixa Tarragona

DISTRIBUCI脫 DE LA PLANTILLA (DADES 28-02-2005)

L聮observaci贸 del nostre entorn laboral ens permetia intuir que la distribuci贸 de la plantilla a la nostra Caixa, quant a les difer猫ncies de nivell segons el g猫nere, s贸n importants. Aix铆 doncs, la Secci贸 Sindical de CCOO ens v脿rem plantejar fer-ne un estudi seri贸s, amb les ultimes dades que ten铆em de la plantilla fixa, que s贸n del 28 de febrer de 2005. Hem observat que, en la pir脿mide de comandament, a mesura que anem pujant desapareixen les dones i, a l聮inrev茅s, com m茅s baixem, m茅s dones hi ha.

Per tal de facilitar la interpretaci贸 de les dades, hem fet constar, a m茅s dels nivells, les antigues categories professionals (auxiliars, oficials i caps).

AUXILIARS

OFICIALS

CAPS

Nivell

XIII

XII

XI

IX

VIII

VII

VI

IV

III

II

Homes

Dones

AUXILIARS

OFICIALS

CAPS

A primer cop d\u2019ull, queda clar que el col\u2022lectiu femen铆, com per altra banda ja ten铆em tots clar, es concentra en els nivells m茅s baixos, i, per tant, tamb茅 percep els sous m茅s baixos. Per contra, a mesura que els nivells augmenten, i tamb茅 els sous, la pres猫ncia masculina s\u2019incrementa.

Aquesta 茅s una situaci贸 de clara discriminaci贸 que pateixen les dones de la nostra Caixa; despr茅s d\u2019aquest estudi, aquella cosa que ten铆em tots clara ha quedat demostrada i no hi ha lloc per a dubtes.

Des de CCOO, instem la Direcci贸 perqu猫 miri de corregir aquesta situaci贸 que considerem injusta i que, sens dubte, penalitza i discrimina la dona.

Tarragona, 15 de novembre de 2005

Veure en PDF