Archivado en Comunicats

COMFIA-CCOO exigeix que l聮Administraci贸 intervingui i que APPLUS+ reprengui les negociacions

CCOO paralitza les ITV a Barcelona, Tarragona i Lleida

El dia 24 de juliol s聮ha iniciat la vaga convocada per COMFIA-CCOO de Catalunya que ha aturat les ITV de Barcelona, Tarragona i Lleida. El sindicat t茅 previst mantenir la vaga fins els proper dissabte 29 si les empreses no canvien la seva actitud de manca de voluntat negociadora. La vaga afecta a dia d聮avui a les ITV de l聮empresa Applus que es nega a recon猫ixer les condicions consolidades dels seus treballadors, cosa que s铆 que ha fet l聮altra empresa (Revesa), que d贸na el servei a Girona. El seguiment de la vaga ha estat total respectant-se 煤nicament els serveis m铆nims dictats per la Generalitat. El c脿lcul m茅s optimista 茅s que avui no podran passar l聮ITV m茅s enll脿 del 15% dels vehicles que tenien intenci贸 de fer-ho.

COMFIA-CCOO de Catalunya empla莽a a l聮empresa Applus+ a atendre les reivindicacions dels seus treballadors i treballadores com a pas previ per desconvocar la vaga i que prengui el comprom铆s de reprendre les negociacions del Conveni.

Per dimecres al mat铆 est脿 prevista una manifestaci贸 pel centre de Barcelona, com a suport als treballadors en vaga.

El Conveni de Catalunya de ITV s聮est脿 negociant des de l聮any 2003 i ha estat sotm猫s a diferents situacions d聮aturada en la negociaci贸 provocades, per una banda, per la indeterminaci贸 de l聮Administraci贸 sobre el model futur del sector i, per altra, b脿sicament per la negativa de les empreses a constituir-se en patronal, tal com s聮havien comprom猫s davant la Conselleria de Treball a la constituci贸 de la Mesa.

La situaci贸 produ茂da pel canvi accionarial a Applus+ que controla m茅s del 80% del sector, ha agreujat la situaci贸 actual.

Els sindicats representatius consideren imprescindible un sector regulat davant la perspectiva dels canvis empresarials (que nom茅s quedi un operador en mans d聮una empresa catalana i la possible entrada a diferents empreses). Per tant, volem un Conveni que garanteixi les condicions dels treballadors i treballadores (comptant tamb茅 amb cl脿usules de subrogaci贸) garantint aix铆 que la compet猫ncia entre empreses que es pugui generar en el sector de la ITV es faci sobre la base de la qualitat del servei i no en rebaixar condicions laborals i costos salarials.

Per aix貌 i perqu猫 COMFIA-CCOO de Catalunya ent茅n que 茅s un servei imprescindible per a tothom, exigeix que l聮Administraci贸 intervingui i que les empreses prenguin consci猫ncia de quin 茅s el seu paper.

COMFIA-CCOO Catalunya