NORMATIVA INTERNA – I

Archivado en Comunicats

Comunicat

NORMATIVA INTERNA – I


Quantes vegades no hem comentat o hem sentit… ”és que si féssim tot el que diu la Normativa Interna no podríem donar el servei que ens demana el nostre client”...


pdf
print
pmail
Quantes vegades no hem comentat o hem sentit… ”és que si féssim tot el que diu la Normativa Interna no podríem donar el servei que ens demana el nostre client”.
Si bé això pot ser cert en molts casos, no podem oblidar que la Normativa Interna SÍ existeix i que és d’obligat compliment. Més encara, que el NO compliment d’aquesta normativa és justament allò que pot repercutir sobre la nostra carrera professional, o, dit d’una altra manera, l’únic argument que cal per a sancionar-nos.
No volem crear paranoies ni pors injustificades, però hem de ser conscients que si en les operacions que fem eludim –en algun punt- la Normativa Interna i acaben per tenir algun problema (que el client es torni un morós, per exemple), ens tiraran la Normativa “pels morros”.
Sabem que hi haurà molta gent que pensarà: “doncs jo porto molts anys i mai no m’ha passat res “ ; malauradament cada vegada més estem veient (i parlem amb coneixement de causa) que en molts casos la trajectòria professional no serveix de gaire, és a dir, que cada dia comencem de zero i que si tenim un problema de poc servirà que haguem estat “immaculats” durant molts anys.
A partir d’avui volem començar a comentar-vos algunes operatòries que es realitzen habitualment i que segons la Normativa Interna de CEP (o d’altres lleis que ens puguin afectar ) són de risc, i per tant poden convertir-se en una sanció. El primer que hauríem de fer es començar a practicar una cosa que no se’ns ha ensenyat gaire… a dir “NO”. No tot val… no tot es pot fer…. ni per petició dels clients, ni que ens ho demani el nostre responsable…… Client: Es que sóc client d’aquesta oficina i mai no m’han demanat el carnet per treure diners…….(aquesta frase és habitual). Estem obligats a exigir la identificació de la persona que fa l’operació tant per seguretat nostra com del nostre client.
Empleat: Necessitaria autoritzar aquest descobert .... Cap d’oficina o Interventor: Utilitza el meu número d’empleat i el meu número secret….. Cada treballador/treballadora és responsable de l’operació que autoritza. Si la Caixa no ha donat un nivell d’autorització suficient a un terminalista per realitzar una operació, nosaltres no hem d’anar més enllà i fer allò que no ha fet la Direcció, i no hem d’autoritzar cap operatòria que no ens permeti el nostre nivell. Si habitualment autoritzem operacions que no ens pertoquen, o bé deixem de fer-ho, o bé cal que ens augmentin el nivell d’autorització. NO HEM de CONÈIXER el NÚMERO d’EMPLEAT del CAP i MENYS ENCARA el SEU NÚMERO SECRET. A part d’això hem de pensar que quan s’obre el terminal queda assignat el nostre número d’empleat i totes les operacions se’ns imputaran a nosaltres. Seria convenient, quan sortim a esmorzar o a fer alguna diligència, que tanquéssim el lloc de treball.
En posteriors comunicats volem continuar avançant per aquest camí i tractar d’altres temes d’interès per a tots, que cada dia ens hem d’enfrontar amb el remolí quotidià de la feina, i amb l’amenaça sempre latent de la Normativa Interna.
Si tens algun dubte sobre alguna operatòria que ehas de realitzar no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres, a qualsevol de les nostres adreces de correu electrònic: ccoo@caixapenedes.com o bé ccoocep@yahoo.es>br<
20 de juny del 2006 – com. 19/06

(Veure en PDF)