Archivado en Comunicats, Previsio Social

Comissio de Control del Pla de Pensions

ELS REPRESENTANTS DE CCOO SOL路LICITEN UNA REBAIXA DE LES COMISSIONS.

En data 18 d聮Abril es va reunir la Comissi贸 de Control del Pla de Pensions dels Treballadors de la Caixa.

En aquesta reuni贸 es varen tractar les dades comptables habituals, la rendibilitat, el compte d'ingressos i despeses, la distribuci贸 de les inversions, la durada mitjana de la cartera, etc.

Com a dada m茅s remarcable, destacar铆em que la rendibilitat del Pla de Pensions ha estat de l'1,78%.

Aquest fet, fruit de la rendibilitat que s'obt茅 de les inversions financeres, era previsible en un per铆ode de tipus d'inter猫s molt baixos i a l'al莽a, que penalitza les inversions a llarg termini. Per a obtenir uns rendiments majors s'hauria d'incrementar el risc (renda variable o inversions de renda fixa en empreses de baix rating), q眉esti贸 que per prud猫ncia no es desitja fer.

Per貌 a la pura rendibilitat financera, que s贸n els ingressos, se li ha de descomptar les despeses del Fons, b脿sicament les comissions que cobren la Gestora i el Dipositari (o sigui la pr貌pia Caixa).

L'煤ltim exercici s聮aproximen al 33 % de la rendibilitat, o sigui, APROXIMADAMENT UN TER脟 DE LA RENDIBILITAT FINANCERA VA A PARAR A COMISSIONS QUE COBRA LA CAIXA.

En reiterades ocasions els membres de la Comissi贸 de Control en representaci贸 de CC.OO. hem sol路licitat l'adequaci贸 d聮aquestes comissions que la pr貌pia Caixa aplica al nostre Fons.

Aquest any, un cop m茅s, CC.OO. ha sol路licitat una rebaixa de les comissions i, per primera vegada, el representat ofici贸s de la Direcci贸, 茅s a dir, el Director General, va estar d'acord a estudiar la q眉esti贸. Esperem que sigui per a millorar-la substancialment.

Per aquest any es va preveure una rendibilitat del 2%.

Per tal de millorar la rendibilitat prevista, es va acordar modificar un dels criteris d聮inversi贸 de les l铆nies d'actuaci贸 i incrementar del 5% fins a un 7,5% del patrimoni del Fons la possibilitat d'invertir en altres Bons i Fons D聮Inversi贸. La rendibilitat obtinguda en l'煤ltim exercici amb aquestes inversions ha estat del 4,68%, pel que ens ha semblat oport煤 donar el vist i plau al canvi.

Tamb茅 es va decidir incrementar la durada mitjana de la cartera fins a un any i mig. L'increment, bastant prudent, busca trobar el millor equilibri entre la penalitzaci贸 i el guany produ茂t per les previsibles pujades dels tipus d'inter猫s.

Les aportacions fetes en els diversos sotsplans, en conjunt, han estat de prop d'un mili贸 d'euros Com a novetat, aquest any, per primer cop 53 empleats i empleades han tingut aportacions al seu Pla de Pensions per tot el temps treballat a Caixa Laietana amb contractes temporals.

Aix貌 ha estat possible fruit a la reclamaci贸, a les gestions i, en el darrer moment, gr脿cies a l'acord aconseguit per CC.OO. en l'anterior Comissi贸 de Control, en qu猫 茅s va acordar amb la Direcci贸 els termes exactes. I volem fer constar, un cop m茅s, que tan sols v脿rem intervenir en la discussi贸 de l'acord els membres de CC.OO. i la Direcci贸.

脡s ben curi贸s el cas de gent que, emparats en unes actes massa neutres al detallar les intervencions (pr脿cticament nom茅s reflecteixen els acords), sense en prou feines obrir la boca, pret茅n sumar-se al carro dels acords que de tant en tant s'aconsegueixen en aquest 脿mbit.

Matar贸, 25 d'abril del 2006