Archivado en Comunicats

Comunicat

Tarda de 5 de gener

Les Direccions de les caixes catalanes volen treure profit d聮una tarda que es preveu comercialment in煤til - i que tots sabem que tenim m茅s que compensada 聳

Tot i aix铆 la proposta que vam fer els sindicats implicava la recuperaci贸 d聮aquestes tres hores i mitja, 茅s a dir, ni tan sols hem pret猫s que ens 聯regalin聰 all貌 que tenim m茅s que guanyat.

Cal que recordem aquest tracte de les direccions totes les vegades que se聮ns demanin esfor莽os extraordinaris, perqu猫 la l貌gica decepci贸 - i fins i tot l聮enuig - per no poder gaudir d聮aquesta tarda tan significativa no ens dugui a confondre qui s贸n els responsables d聮aquesta situaci贸.

S贸n els mateixos que no dubten, di脿riament, a demanar-nos que prolonguem 聳 GRATIS -la nostra jornada, que siguem 聯flexibles聰 a l聮hora d聮exercir els nostres drets i que hi tornem totes les tardes que calgui, sovint amb pressions i en alguns casos fins i tot amenaces; s贸n les Direccions que s聮omplen la boca de Responsabilitat Social Corporativa i de dir que la plantilla 茅s el principal actiu, per貌 que s贸n incapaces de dur a la pr脿ctica aquest discurs amb un tema tan senzill i tan sensible com el que els hem plantejat.

La proposta que ens fan 茅s un menyspreu a la plantilla, trenca 聳 en favor seu - l聮equilibri del Conveni, frega l聮avar铆cia i 茅s un exemple de com entenen la negociaci贸 col聲lectiva: si volen treure partit d聮una situaci贸 com aquesta, tot jugant amb els sentiments de la gent, qu猫 no pretendran amb altres temes de m茅s envergadura ? No ens ho podem permetre ni els ho podem permetre. Potser caldr脿 que aprenguem a saber dir NO, com fan ells.

(Recordem que ten铆em cada any aquest problema amb el dijous sant i finalment vam aconseguir que fos no laborable per Conveni, a canvi de res i per sempre).

S贸n majoria les caixes que S脥 que tancaran la tarda del dia 5

(a canvi de res 聳 la majoria 聳 o de compensar de manera consensuada):

Perqu猫 tenen acords de no treballar totes o algunes tardes de dijous:

Bancaixa, Unicaja, El Monte, C.San Fernando, C.Gral.Granada, C.Ja茅n, C.Sur, C.Duero i Sa Nostra.聽聽

Perqu猫 han decidit no treballar la tarda del dia 5:

CAM (Mediterrani), Caja Murcia, Caixa Gal铆cia, Caixanova, C. Segovia, CAI (Inmaculada), C. Cantabria, C.Espa帽a, C.Gral. Can脿ries, C. Insular Can脿ries, C. Asturias, C. Extremadura, C. Municipal de Burgos, C. C铆ruclo Cat贸lico Burgos, C. 脕vila i CECA, C. Rioja.

4 de gener del 2005 聳 com. 1/06

veure en pdf