Archivado en Comunicats, Salari

Gr脿cies a CCOO la paga de beneficis es cobrar脿 a partir de febrer de 1999

La Caixa ha reconegut que ten铆em ra贸 pel que fa al col路lectiu de treballadors i treballadores entrats a partir de FEBRER, MAR脟, ABRIL I MAIG de 1999, (i que havien quedat fora) i, per tant, a aquests, la Caixa els hi far脿 la liquidaci贸 corresponent.

Des que us varem comunicar el resultat favorable de la Sent猫ncia del Tribunal Suprem referent a la paga de beneficis no cobrada per un important nombre de treballadors i treballadores d聮aquesta entitat, hem insistit molt en el fet de no donar-nos per ven莽uts amb la interpretaci贸 restrictiva que sobre la mateixa pensava fer la Caixa.

Sempre hem dit que l聮aplicaci贸 de la paga havia d聮afectar a tots els empleats/des entrats a partir del conveni col路lectiu 95-96, per貌 la Caixa, aplicant el criteri de prescripci贸, deixa fora injustament (des d聮un punt de vista 猫tic/moral) a un col路lectiu important i nom茅s aplicar脿 la sent猫ncia a aquells entrats a partir de febrer de 1999.

Des de Comissions no hem parat de parlar amb la Direcci贸 en aquestes darreres setmanes sobre com, a qui i de quina manera s聮havia d聮aplicar la sent猫ncia.

Malgrat que l'aplicaci贸 correcta, segons les sent猫ncies, era pagar una paga sencera a tots els afectats, han preferit fer una interpretaci贸 tan peregrina que comporta que, una part cobri menys del que els correspondria mentre a d'altres els hi paguin m茅s del que es reclamava a la demanda.

La Secci贸 Sindical de CCOO creia que, tot i aplicar la prescripci贸 legal, els afectats ho eren des de febrer de 1999 (i aix铆 ho v脿rem publicitar. Veieu, per exemple, el nostre comunicat de data 30.11.05 a Intranet),  altres informacions don脿vem per fet que 聯Les persones que cobraran quelcom s贸n les que les seves antiguitats estan compreses entre principi de juny de 1999 i fi de juny del 2001, i que a m茅s varen tenir gradaci贸 de pagues聰.

Per tant, insistim, tots aquells que, estant inclosos en aquests col路lectius no ho hagin demanat encara, que ho facin, que ara s铆 que cobraran.

Aquesta es una bona noticia, per貌 no estem contents del tot. La Caixa encara deixa al marge de la aplicaci贸 a qui en el moment de la transposici贸 a nivells del nou conveni no tingu茅s tres anys d'antiguitat. La situaci贸 d'aquest personal 茅s perfectament assimilable al resolt per les sent猫ncies de l'Audi猫ncia Nacional i el Tribunal Suprem i entenem que seria raonable que se'ls hi abon茅s sense m茅s dilacions.

Us volem demanar a tots i a totes que us poseu en contacte amb la Secci贸 Sindical de CCOO per informar-vos de la vostra situaci贸 personal respecte a aquesta paga de beneficis.

Tant si us abonen diners com si no, ser脿 bo que ens ho digueu. En el primer sup貌sit perqu猫 us direm si el que heu cobrat s聮ajusta al que nosaltres deman脿vem i si no 茅s aix铆 com podem fer la reclamaci贸, si s聮escau, i en el segon sup貌sit perqu猫 engeguem, tamb茅 si s聮escau, el proc茅s adient de reclamaci贸.

Matar贸, 5 de gener del 2006