Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat

8 de mar莽 de 2006.- DIA INTERNACIONAL DE LA DONA TREBALLADORA

La igualtat 茅s el nostre objectiu, la conciliaci贸 el nostre cam铆. Participa, representa聮ns...

A Catalunya, com a arreu d聮Espanya, constatem que les dones suporten encara una pesada c脿rrega de discriminaci贸, sobretot a l聮脿mbit laboral. COMFIA-CCOO reitera el seu comprom铆s amb les pol铆tiques d聮igualtat, que continuen sent imprescindibles contra las discriminacions per ra贸 de g猫nere. Aquest any, la celebraci贸 del 8 de mar莽 茅s especialment significativa per a les dones dels nostres sectors.
>> Veure comunicat en catal脿 i color per imprimir

A la nostra Federaci贸 s聮han firmat importants Acords de conciliaci贸 de la vida laboral i familiar i tamb茅 molts Convenis Col聲lectius, que han millorat substancialment la Llei de Conciliaci贸.

S贸n les treballadores y treballadors dels nostres sectors els principals protagonistes i beneficiaris d'aquests canvis que no hagueren estat possibles sense la firma d聮aquests Acords i Convenis. Hi ha un increment significatiu de sol聲licituds d'aplicaci贸 de les diverses possibilitats que s'obren, encara que persisteixen alguns obstacles que haurem d'eliminar.

Futura Llei d'Igualtat
La Llei d'Igualtat ha de ser un instrument efica莽 per continuar avan莽ant. Aquest 8 de mar莽 COMFIA-CCOO reitera la necessitat que la Llei obligui a negociar plans d聮Igualtat a les empreses, que contemplin mesures d聮acci贸 positiva en l聮acc茅s a lloc de treball, la formaci贸, la carrera professional de les treballadores, prevenci贸 i adequat tractament de l聮assetjament sexual... etc.

A algunes empreses ja existeixen Comissions d'Igualtat que han d聮impulsar els aven莽os que legalment s聮estableixin, en base a la negociaci贸 d聮un pla espec铆fic que contribueixi a paliar les desigualtats entre homes i dones, sobretot en la promoci贸 i la carrera professional.

Eleccions Sindicals
COMFIA-CCOO considera prioritari a tots els processos electorals incrementar la participaci贸 destacada de las treballadores a les nostres candidatures. Les dones volem ser cada cop m茅s representants i no nom茅s estar representades, 茅s per aix貌 que us animem a participar en el nostre projecte com a candidates de Comissions Obreres.

No podem deixar passar aquest dia sense fer un reconeixement expl铆cit a les dones que van patir, plorar, parir, lluitar per millorar les condicions professionals i de vida de totes les treballadores, som les seves hereves, i per aquest motiu ens toca a nosaltres, juntament amb els nostres companys, fer el cam铆 cap a la igualtat i cap un m贸n m茅s just per a les dones i els homes.

I no ho oblidem, nosaltres ja tenim hereves.

8 de mar莽 de 2006