Arxivat a Comunicats, Condicions de Treball

MiFID II: CCOO emplacem a les patronals del sector financer

Formació Mifid II

CCOO ens hem dirigit a les patronals del sector financer AEB (Banca), CECA (Estalvi), UNACC i ASEMECC (cooperatives de crèdit) emplaçant-los a tractar, en l'àmbit sectorial, les qüestions relacionades amb la posada en marxa de les directrius de la ESMA sobre l'avaluació de les competències i coneixements que estableix la Directiva MiFID II.

segueix llegint...

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

pdf print pmail

L'EFPA ha publicat les primeres guies de les certificacions que s?hauran de realitzar (EIA per al personal que informa i EIP per al personal que assessora). L'obtenció per part de les plantilles d'aquestes certificacions suposarà un esforç extraordinari de dedicació a la formació per a la majoria de les treballadores i els treballadors.

Per aquest motiu, CCOO considerem necessari que el procés es dugui a terme amb planificació i informació així com una compensació adequada, que permeti a les plantilles realitzar-lo amb les màximes garanties professionals i laborals.

És per això que els hem proposat que s'estableixi un guió base d'informació que les entitats han de facilitar tan a la Representació Laboral com a les plantilles:

-       Si optaran per fer la formació requerida.

-       Plantilla que ha de realitzar aquesta formació.

-       Línies generals de la formació: Calendari, hores de formació (online /presencial), escola o centre que farà la formació, organisme que certificarà la formació.

-       En el cas que tota -o part- d'aquesta formació s'hagi de fer fora de la jornada laboral, com es compensarà el temps extra dedicat a la mateixa (per exemple, el criteri de compensació pot establir-se a nivell sectorial de la següent manera: hores / càrrega lectiva = dies de compensació.

-       Conseqüències en cas de no aconseguir l'acreditació després de realitzar la formació.

-       Plantilla que ja hagi realitzat -o estigui realitzant- aquesta formació, a fi i efecte de la seva convalidació amb les directrius de l'ESMA.

-       Si es facilitarà l'accés a aquesta formació a aquelles persones que, pel lloc de treball que ocupen actualment, no estan obligades a fer-la però puguin estar interessades en realitzar-la.

-       Responsabilitat personal de les i els professionals un cop obtinguda l'acreditació.

-       Si revisaran els codis ètics -amb participació de la RLT- per incorporar-hi les formes d'actuació de la normativa europea.

-       Qualsevol altre aspecte relacionat amb aquest tema que considerin d'interès per a les plantilles.

Esperem que les patronals siguin receptives als nostres plantejaments per la importància i repercussions que aquest tema tindrà en el futur immediat, tan per a les entitats com per al conjunt de les plantilles.

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més

Segeuix-nos en Telegram

On estem