Archivado en Comunicats, Salari

Tindrem revisi贸 salarial

Gr脿cies al Conveni veurem com els nostres salaris es revisen d'acord amb l'IPC real.

Un any m茅s, la previsi贸 d'inflaci贸 que efectuen els governs de torn ha quedat superada per la realitat. A l'espera que l'Institut Nacional d'Estad铆stica confirmi 聳 a mitjans de Gener 聳 aquesta dada com a definitiva, ja s'ha anticipat que la inflaci贸 acumulada a 31 de Desembre de 2005 ha estat del 3,8%.

Per pal路liar aquestes desviacions al al莽a de l聮IPC, vam aconseguir acordar en el nostre Conveni Col路lectiu 聳en el que CCOO 茅s el sindicat majoritari a la mesa negociadora- la inclusi贸 d聮una cl脿usula de revisi贸 salarial, el que suposa que les caixes hauran d'abonar-nos els endarreriments corresponents a tot l'any 2005 per la difer猫ncia entre l'increment del 2% que hem estat percebent i l'esmentat 3,8%.

Una vegada s'hagi procedit a aquesta regularitzaci贸, han d'aplicar l'increment acordat per al 2006, que 茅s la previsi贸 d聮inflaci贸 fixada en els Pressupostos Generales de l聮Estat per al 2006 i que s'ha xifrat en el 2%. Una xifra gens cre茂ble pel que, segurament, ens ser脿 molt 煤til, tamb茅 aquest any, l'esmentada cl脿usula de revisi贸 del Conveni.

En l'aspecte salarial, a m茅s, es va incorporar una altra millora en aquest Conveni; l聮anomenat 聯Plus Conveni聰 a percebre per una sola vegada a l'any en el primer trimestre, per un import lineal per a cada treballador i treballadora de 240 euros  per a aquest any 2006.

Aquest plus, de car脿cter permanent i del mateix import per a tots els nivells, es revaloritzar脿 autom脿ticament en el mateix percentatge que s'estableixi per al salari base en els successius Convenis a partir de l'any 2007.

Gener 2006