Archivado en Comunicats, Salut Laboral

M茅s incid猫ncies sobre les baixes de maternitat/paternitat

En aquesta ocasi贸, la irregularitat afecta a les companyes/companys que han estat mares/pares i que han gaudit del perm铆s de maternitat.

La irregularitat deriva del fet que, des de fa uns anys, la Seguretat Social 茅s qui abona el salari corresponent a les setmanes del perm铆s de maternitat directament a les treballadores i treballadors, mentre que les Caixes completen aquest import fins a equiparar-lo al salari que haurien cobrat si haguessin estat treballant.

El problema sorgeix quan l聮afectat o afectada, estant de perm铆s, t茅 una variaci贸 en el seu sou, provocat per un canvi de nivell, aplicaci贸 de conveni o pagament d聮endarreriments. Mentre les Caixes fan el c脿lcul sobre la base del complement abonat durant les setmanes del perm铆s, la Seguretat Social ho deuria fer sobre la base del salari que ha liquidat a les companyes i companys afectats, per貌 aix貌 no ha estat aix铆!

El motiu d'aquesta situaci贸 t茅 una explicaci贸 ben senzilla: La Seguretat Social calcula l'import que deu abonar a la treballadora o treballador a partir de la informaci贸 que l'empresa li facilita. En el cas que es produeixi una modificaci贸 en les condicions retributives de la persona afectada (per exemple: aplicaci贸 d'un conveni col路lectiu que suposi un increment de salari), l'empresa deu informar a la Seguretat Social perqu猫 rectifiqui la liquidaci贸 i/o la completi, ja que aquest organisme no rebr脿 aquesta informaci贸 per altre canal.

Aix铆 doncs, aquesta irregularitat ha estat provocada per les Direccions de les Caixes en general, quan han obviat la seva responsabilitat de transmetre la informaci贸 a la Seguretat Social.

Aquesta Secci贸 Sindical de CC.OO. s聮ha dirigit a la Direcci贸 de la nostra Caixa per tal de que ens informin de la seva actuaci贸 en aquest tema, doncs hem pogut detectar que, en algun cas, aquesta no ha informat degudament a la Seguretat Social.

La Secci贸 Sindical de CC.OO. fa una crida a totes les companyes i companys que es puguin trobar en aquesta situaci贸 perqu猫 es posin en contacte amb els nostres delegats i delegades sindicals, i aix铆 revisar la seva situaci贸, doncs pot tenir repercusions econ貌miques per l聮afectat/da.

Mentrestant, continuarem fent un seguiment acurat d聮aquest tema i us mantindrem informats de la resposta que rebem per part de la nostra Direcci贸.

Matar贸, 3.10.2005