Archivado en Comunicats, Salari

La nòmina elctrònica no és legal

Comissions Obreres guanya una sentència davant l’Audiència Nacional.

El passat 27 d¬íabril, la Sala de lo Social de l¬íAudi√®ncia Nacional, ha dictat sent√®ncia favorable a la demanda presentada per CCOO de Caixa Catalunya dient: ¬ďEn tal sentido la decisi√≥n empresarial priva al conjunto de sus trabajadores de un mecanismo de prueba que la ley establece, sin que conste que por Convenio Colectivo o pacto colectivo se determinara lo contrario y siendo, a√ļn as√≠, cuestionable tambi√©n la validez de tal acuerdo en su plano individualizado¬Ē I sentencia textualment: ¬ďDebemos estimar la demanda declarando el derecho de los trabajadores a que el recibo oficial de abono de salarios se extienda en el modelo legalmente y se le entregue a los mismos en soporte f√≠sico papel¬Ē

Preocupats per aquest tema, en el seu dia (vegeu escrit adjunt adreçat al Cap de Recursos) ja li van expressar al Cap de Recursos la necessitat de buscar una solució a aquest tema.

Ara, i despr√®s d¬íaquesta sent√®ncia incuestionable la Caixa haur√† d¬íactuar en conseq√ľ√®ncia.

Malgrat això, aquesta Secció Sindical presentarà al Cap de Recursos, una proposta que permeti que convisquin ambdós sistemes.

Mataró, 30.05.2005