Archivado en Comunicats, Salari

Sobre la paga de beneficis

Com a conseq眉猫ncia de les nombroses consultes adre莽ades a la nostra Secci贸 Sindical per la q眉esti贸 de la Paga de Beneficis a cobrar properament, (amb quasi tota seguretat el proper dia 7 de Juny), des de CCOO considerem oport煤 explicar a tothom la present q眉esti贸.

Una de les millores assolides per l聮actual Conveni, signat per CCOO, ha sigut la de posar fi a la progressi贸 de les pagues. Per tant, tots els empleats i empleades a partir de la transposici贸 del Conveni, (a casa nostra es va produir el Juny del 2004) hem de cobrar la totalitat de les pagues. El Conveni nom茅s exceptua en aquesta q眉esti贸 als companys/es amb menys d聮un any d聮antiguitat en el moment de la transposici贸, que cobren 16 pagues durant el seu primer any d聮antiguitat.

Nom茅s la molt restrictiva interpretaci贸 de la Caixa, lesiva per els interessos del conjunt de treballadors/es, far脿 que no tothom cobri la paga de beneficis a la que t茅 dret.

Sobre aquest fet, us volem recordar que la Secci贸 Sindical de CCOO, va interposar una demanda contra la Caixa Laietana i la v脿rem guanyar en primera inst脿ncia, tot invalidant la seva forma d聮actuar. La Caixa, com sabeu, ha interposat un recurs i estem a la espera de la nova sent猫ncia per fer que la Caixa aboni correctament la Paga de Beneficis.

A continuaci贸, detallem, pels diversos grups d聮empleats/es, l聮aplicaci贸 de la Caixa. La data a tenir en compte 茅s la de l聮antiguitat a la Caixa, no la del darrer contracte.

1. Empleats/es amb data antiguitat anterior a 31/01/2001, cobraran tota la paga sencera.

1. Empleats/es amb data antiguitat entre 1/02/2001 i 31/05/2001 cobraran set mesos de pagues m茅s els mesos treballats en aquest per铆ode Febrer-2001 i Maig 2001.

1. Empleats/es amb data antiguitat entre 01/06/2001 fins 30/06/2003 cobraran set mesos de pagues.

1. Empleats/es amb data antiguitat entre 01/07/2003 i 31/12/2003 cobraran la part proporcional al temps treballat en aquest per铆ode.

1. Empleats/es amb data antiguitat entre 01/01/2004 i 31/05/2004 no cobraran cap quantitat.

1. Empleats/es amb data antiguitat entre 01/06/2004 i 31/12/2004, cobraran la part proporcional al temps treballat l聮any 2004.

Aquesta 茅s la molt restrictiva interpretaci贸 que fa la Caixa sobre aquesta q眉esti贸.

La sent猫ncia guanyada per CCOO, 茅s totalment contraria a l聮aplicaci贸 que fa la Caixa i en cas de portar-la a terme es cobraria de la seg眉ent manera.

1. Empleats/es amb data d聮antiguitat a la empresa anterior a 31/12/2003 tota la paga sencera.

1. Empleats/es amb data d聮antiguitat a la empresa entre 01/01/2004 i 31/05/2004, la part proporcional al temps treballat l聮any 2004.

1. Empleats/es amb data d聮antiguitat a la empresa entre 01/06/2004 i 31/12/2004, la part proporcional al temps treballat l聮any 2004.

Com podeu comprovar, la Caixa, com sempre, fa una interpretaci贸 molt negativa pels nostres interessos. Esperem que la demanda presentada per CCOO faci rectificar l聮actuaci贸 de la Caixa en benefici de tothom.

Per a m茅s informaci贸 i per saber m茅s sobre les Pagues de Beneficis dels anys anteriors, que tamb茅 reclamen, i que amb la sent猫ncia guanyada faltarien per abonar,  us animem a adre莽ar-vos als membres de la Secci贸 Sindical de CCOO.

LA CAIXA NO APLICA CORRECTAMENT EL CONVENI,

CCOO DEMANDA A LA CAIXA