Archivado en Comunicats

Rectificarà la Caixa?

La Caixa ha conciliat, finalment, davant la demanda presentada per quatre companyes acomiadades recentment, assumint un cost econòmic important per una decisió empresarial inadequada. Mataró, 12 de julio de 2005

De tota manera, hagu√©ssim preferit que els acomiadaments no s'haguessin produ√Įt.  Que unes treballadores que ja havien superat totes les proves a gust de pr√†cticament tots els seus  responsables, no haguessin estat acomiadades per pura discrecionalitat totalment subjectiva, o pitjor encara, pel simple fet de ser dones.

Perquè, per desgràcia, es evident que la Caixa continua amb el canvi de tendència en la contractació de gènere que ja hem denunciat davant el Consell d'Administració i l'Assemblea de l'Entitat, i que ja ha estat recollit en escrits anteriors. Constatant-se, a més a més, que la discriminació en la contractació de dones s'accentua mes a mes.

Ens agradaria saber si alg√ļ assumir√† la responsabilitat i les conseq√ľ√®ncies d'aquests actes que, a part de privar a la Entitat d'unes persones m√©s que v√†lides, en el cas concret, ha suposat una p√®rdua econ√≤mica.

Evidentment és més fàcil demanar responsabilitats i pressionar de manera més o menys encoberta per a que els afectats cobreixin els imports de les diferències d'arqueig de les oficines, que assumir els nyaps de certs responsables.

Com a informaci√≥, voldr√≠em comentar-vos que malgrat els acomiadaments de les companyes es van produir manifestant la Caixa  que encara eren en per√≠ode de prova, existeix prou jurisprud√®ncia per a poder mantenir que tant sols √©s possible establir per√≠ode de prova en el primer contracte del cicle, entenent-se que al renovar el contracte es d√≥na per superada la prova.