Archivado en Comunicats, beneficis socials

Reconeixement parelles de fet

La Secci贸 Sindical de CCOO volem proposar-li a la Caixa que les parelles de fet, pr猫via acreditaci贸 fefaent de la seva uni贸 estable puguin gaudir dels beneficis socials i econ貌mics que les parelles tradicionals.

En aquests darrers anys, s聮ha apreciat un augment considerable de les anomenades parelles de fet estables. Paral路lelament i en coincid猫ncia amb el creixent nivell en l聮acceptaci贸 que tenen en el si de la nostra societat, incloses les parelles del mateix sexe, fins al punt que es detecta en la societat espanyola i especialment en la catalana una opini贸 majorit脿ria a favor de la regulaci贸 legal d聮aquestes unions, tant el parlament de Catalunya (la llei 10/1998 de 15 de juliol estableix les normes que regulen les unions estables de parella) com altres inst脿ncies auton貌miques i europees, han anant desenvolupant lleis que atorguin drets en igualtat de condicions respecte a las parelles 聯convencionals聰.

En aquest sentit, des de COMFIA-CCOO hem promogut acords amb diferents caixes per tal d聮ajustar aquesta realitat, i equiparar a les parelles de fet amb els matrimonis en drets i beneficis recollits en el nostre Conveni Col路lectiu.

Es per aix貌 que des de aquesta Secci贸 Sindical de CCOO volem proposar-li a la Caixa que les parelles de fet, pr猫via acreditaci贸 fefaent de la seva uni贸 estable puguin:

• Gaudir de tots el drets recollits en el nostre Conveni Col路lectiu, aix铆 com en els pactes recollits entre la Caixa i el Comit猫 sobre mat猫ries que afectin, d聮una manera o un altre, les unions (permisos, pr茅stecs, etc.)

Es comen莽ar脿 a gaudir d聮aquests drets i beneficis en el moment que s聮acrediti documentalment la situaci贸 al departament de Recursos Humans.

D聮aquesta manera, la Caixa en conson脿ncia amb una realitat social que no pot obviar repararia la discriminaci贸 que pateixen els empleats i empleades que optant lliurement per una uni贸 abastament acceptada han vist minvar els seus drets enfront de les parelles tradicionals.

Matar贸, 3 de febrer de 2005