Archivado en Ciberdrets

Comfia CCOO i l'Associaci贸 de Internautes

Alerten d'altres dos nous intents de frau a clients d'entitats financeres

Insten a les entitats a cursar immediatament instruccions als seus clients despr茅s de la detecci贸, el passat cap de setmana, de diversos correus electr貌nics fraudulents.

Durant aquest passat cap de setmana hem detectat tres intents d'estafa consecutius a trav茅s de falses p脿gines web de tres bancs diferents: Banc Popular, Citibank i Bank of Am猫rica han estat aquesta vegada els objectius dels estafadors.

No 茅s la primera vegada que aix貌 ocorre, en mesos passats BBVA va ser objecte de dos intents similars. L'Associaci贸 d'Internautes i la Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de CC.OO. (COMFIA), van alertar a tota la ciutadania abans que la pr貌pia entitat financera perqu猫 desconfi茂 de les cartes o missatges que rebi instant-los que, per raons v脿ries, entrin en una suposada p脿gina del banc en q眉esti贸, on li demanen que introdueixi el nom d'usuari i contrassenya, ja que aquesta informaci贸 va a les mans dels estafadors per a les possibles accions posteriors.

Som conscients que els bancs al路ludits no tenen cap responsabilitat en aquestes accions per貌 vam considerar que 茅s responsabilitat seva advertir a la clientela d'aquestes pr脿ctiques que ja s'han convertit en quelcom habitual en la xarxa.

L'Associaci贸 d'Internautes i COMFIA-CCOO vam instar a totes les entitats financeres que anticipant-se als possibles estafadors, cursin immediatament cartes a tota la clientela informant-los d'aquestes pr脿ctiques i donant-los instruccions precises de qu猫 fer en cas que rebin comunicacions com les referides anteriorment.

Creiem que de poc val informar a posteriori com estan fent les entitats, ja que el possible frau ja estaria com猫s.