Archivado en Comunicats

Negociació conveni col.lectiu

ENS QUEDEM SENSE CONVENI

La patronal d'estalvi torna a insistir en el seu discurs neoliberal, de retallada de salaris, eliminació de drets i desregulación de les condicions laborals. Manifesten sense embuts que "només hi haurà conveni" si les plantilles acceptem una retallada draconiano dels nostres salaris i els nostres drets, alguna cosa que CCOO, i la resta de la representació laboral, ha rebutjat de plànol.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Aquestes són les pretensions de la patronal:
  • Eliminar 5 pagues per substituir-les per un màxim de 3 vinculant-les a beneficis.
  • Eliminar el plus de conveni per transformar-ho variable.
  • Eliminar els triennis
  • Eliminar els ascensos reglats, per antiguitat o capacitació i la classificació d'oficines. Tots serien per lliure designació, "a dit".
  • Eliminar el plus de residència
  • Augmentar la jornada fins a 1.700 hores.
  • Convertir horari "flexible" en jornada partida per a la pràctica totalitat de la plantilla (inclosos serveis centrals).
  • Mobilitat geogràfica fins a 50 kms. i per més de 50 km "Estatut dels Treballadors"
CCOO, i la resta de la representació sindical, hem rebutjat de manera unànime la totalitat de les propostes. Així no hi ha possibilitat d'acord, perquè només queden dues opcions: buidar de contingut el conveni o quedar-nos sense ell per anar a Estatut de Treballadors. Pretenen portar-nos a un atzucac negociada.

Amb aquesta actitud, l'ACARL ens aboca inevitablement al conflicte laboral i a iniciar mobilitzacions en totes les entitats afectades. ANEM A les MOBILITZACIONS!!!

No ignorem que en la pròpia patronal existeix un front anticonvenio, liderat per Bankia que compta amb aliats ocasionals com Liberbank-BCM, Abanca, Unicaja, Ibercaja i algun més. Però el silenci còmplice de CaixaBank i altres entitats no els eximeix de la seva responsabilitat.

Us anunciarem el calendari de les mateixes pròximament.
En aquesta tessitura, si la patronal no rectifica LA VAGA en el sector SERÀ INEVITABLE.

Artículos más leídos hoy