Archivado en Comunicats, Condicions de Treball

CCOO valora molt positivament l'acord aconseguit a AudingIntraesa

Finalitza amb acord un conflicte derivat d'un expedient de reducció salarial del 22% de mitjana, que finalment s'ha reduït a un 15%

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Dilluns passat, dia 8 de juny, a la seu del Tribunal Laboral de Catalunya, Direcció i representants de la plantilla d'AudingIntraesa van signar un acord que posava fi a setmanes de conflictes i mobilitzacions, conseqüència de les diferents mesures de reducció salarial i ajustament d'ocupació efectuats per l'empresa els últims anys. L'últim episodi va ser l'expedient iniciat per l'empresa de nova reducció salarial el març passat, a sumar al 5% de minvament retributiu que arrossegaven amb anterioritat: amb l'acord signat ara, l'afectació de la mesura s'ha reduït en 7 punts; del 22% inicial ha baixat a un 15% de mitjana.

Les parts han acordat diferents mesures d'acompanyament per afavorir l'ocupació i compensar a les persones que continuïn prestant servei a l'empresa, tals com a mesures de flexibilitat horària, marc de teletreball, un dia addicional d'assumptes propis, complements per maternitat/paternitat, no afectació per al personal desplaçat, o el desenvolupament d'un pla de retribució flexible, per citar algunes.

Després d'un període molt tibant, en els últims dies les parts van fer un esforç per aproximar posicions, plasmat finalment en un acord que alinea els objectius productius de l'empresa amb mesures efectives de recuperació de la capacitat salarial reduïda, articulats per comptar amb els marges suficients perquè l'empresa aconsegueixi al seu torn accedir a solucionar els seus problemes administratius i econòmics.

D'aquesta forma s'han acordat diferents objectius de productivitat per vendes i explotació que es reflecteixen en diferents mecanismes de recuperació (fixa i variable) de salari, que començaran a actuar a l'octubre de 2016 i que amb freqüència semestral reintegraran part de la massa salarial afectada.

Finalment, es va acordar la constitució d'una comissió de seguiment paritària amb unes sòlides competències de vigilància i interpretació, basades en unes obligacions d'informació molt clares i drets de codecisió sobre situacions crítiques que poguessin afectar en el futur al pactat.

Des de CCOO valorem com a molt positiu l'acord aconseguit, que ha de facilitar la continuïtat de l'ocupació i l'activitat de l'empresa, en un marc de seguretat jurídica i col·laboració mútua.