Archivado en Comunicats

Comunicat

Nova reunió en les negociacions a CaixaBank

La direcció de CaixaBank manté la seva intenció de reduir la plantilla en 750 persones que CCOO considera inacceptable.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

En la reunió negociadora celebrada avui, 25 de maig, la direcció de CaixaBank ha deixat molt clares les seves intencions:

• Fer un ERO de 750 persones que portaria a acomidaments forçosos en el cas que les baixes no es cobrissin amb voluntaris: Aquest ERO aniria destinat a aquelles persones de les zones que la direcció considera amb excedents de plantilla i a les que afegeixen aquelles persones desplaçades per mobilitat geogràfica i amb les que hi ha un compromís de retorn. La direcció no ha facilitat dades sobre la distribució territorial d'aquests suposats excedents de plantilla.
  • Mobilitat geogràfica de 300 persones a Catalunya i Balears, voluntària en primera instància i no és així, forçosa.
  • Supressió de l'ajut per fills per la plantilla actual i futura.

Posicionament de CCOO

CCOO no vol ser una plantilla "Low cost". En aquest sentit el sindicat ha manifestat la seva oposició a l'eliminació de l'ajut per fills, a la mobilitat geogràfica forçosa i als acomiadaments forçosos.  A més, segons CCOO, es contradictori que parlin d'excedents de plantilla quan s'estan fent infinitat d'hores extraordinàries -gratuïtes- i quan el que és evident és la manca de plantilla en diversos territoris.

CCOO proposa donar continuïtat pels propers anys als processos de prejubilacions per a tots els territoris a més d'efectuar les necessàries noves contractacions de plantilla, tant per cobrir els dèficits ja existents com les sortides de les persones que es prejubilin.

CCOO considera mesquines les intencions de la direcció i no entén com s'atreveix a plantejar-les. Sobre tot, quan la plantilla porta anys treballant en unes pèssimes condicions de treball per les pressions internes, la prolongació sistemàtica de la jornada o l'ambient hostil vers la banca que pateixen directament aquells que donen la cara a les oficines i un llarg etc. Segons CCOO, la direcció es despenja ara amb unes propostes insultants quan parla de recuperació. I tot això immediatament després d'aprovar un increment de la retribució del Consell d'Administració de CaixaBank, que CCOO va votar en contra.

CCOO considera inadmissibles i intolerables les propostes de la direcció i per aquesta raó el sindicat diu no a la rebaixa salarial, a la mobilitat geogràfica i a l'ERO forçós.  La propera reunió tindrà lloc el dijous 28 de maig.

CCOO Serveis CaixaBank
Barcelona, 25 de maig de 2015