Archivado en Comunicats

Negociació Conveni

CCOO demana a l'ACARL que retiri la seva proposta per a seguir negociant.

CCOO ha presentat la seva proposta detallada, però la Patronal segueix enrocada a derrocar el Conveni Col·lectiu. Emmascara el seu objectiu en la suposada "problemàtica d'obsolescència i inadequació als requeriments que té el sector actualment a causa de la crisi. I això" què significa per la patronal?

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

• Acabar amb la carrera per antiguitat
  • Eliminar els triennis
  • Vincular salari a producció
  • Eliminar la classificació d'oficines
  • Desregular els horaris del sector
  • Suprimir la paga de beneficis i el plus conveni
  • Ampliar la mobilitat geogràfica
  • Acabar amb el Plus de Residència
  • Aplicar un increment salarial ridícul, per sota del 1%

Davant la voluntat de la patronal de convertir el sector en un "Low Cost" laboral i dinamitar-ho tot,  la resposta de CCOO ha estat ferma i contundent: la proposta d'ACARL és inacceptable pel que condicionem la negociació al fet que aquesta es retiri i es presenti una nova.

El conveni col·lectiu sempre ha donat resposta a les necessitats del sector fent compatible la bona marxa d'aquest amb unes bones condicions econòmiques i de treball per a les seves plantilles. Per això, CCOO considera que la Patronal ha de canviar els seus plantejaments per seguir treballant en l'articulació d'un bon Conveni:

1. Perquè l'anterior conveni contemplava suficients mesures de flexibilitat horària que no s'han materialitzat. Per això, ens semblen molt cínics els seus  plantejaments sobre jornada i horari. Es pretenen utilitzar com un element més de pressió"Nosaltres només podem entendre-ho com una provocació quan les "hores negres" són el major problema laboral de les nostres empreses.
  2. Perquè portem anys de sacrifici en els que hem sofert una important contenció salarial i s'han perdut  milers de llocs de treball (al voltant d'un 40%). Per això, en el nou context de recuperació només considerem admissible una revisió salarial certa (amb una part segura i no indexada) que permeti la recuperació de poder adquisitiu.
  3. Perquè l'antiguitat és garantia de major producció i contribució de qualitat als resultats de les empreses. Quelcom obvi que, no obstant això,  les nostres direccions només entenen com "el pas del temps" i no l'experiència, el talent, la formació, l'ofici i el compromís amb la cultura empresarial adquirida en anys d'acompliment laboral.
  4. Perquè pretendre ampliar els límits de la mobilitat geogràfica és una mesura traumàtica que només pot justificar-se a l'entorn de crisi ja superat i no en aquest nou de recuperació.  La desregulació no és el camí i, per això, CCOO no ho acceptarà.

Si no haguéssim tingut un conveni col·lectiu com a garantia, la reestructuració en el sector hauria estat molt més profunda i dramàtica. I només un nou conveni que preservi unes bones condicions laborals, que atorgui estabilitat al sector i  reconegui l'esforç, compromís i professionalitat de les plantilles permetrà afrontar amb solvència aquest nou escenari de recuperació.