Archivado en Comunicats

Negociació Conveni

EL CONVENI EN L'ENFORCALL.

La patronal de banca torna a insistir en el seu discurs neoliberal i de desregulació de les condicions laborals del sector. Perquè no se'ns oblidi, resumim: cal modernitzar el sector, adaptar-se als canvis, transformar el Conveni. Que es tradueix en suprimir els conceptes d'antiguitat i les pagues de beneficis, ampliar la mobilitat geogràfica al doble, suprimir els ascensos regulats, augmentar la flexibilitat en jornada, i un llarg etc. del mateix tenor.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

El rebuig sindical al futur que es dedueix d'aquestes propostes ha estat exposat a la Mesa per CCOO, reclamant un canvi de posició de l'AEB. En aquest Conveni ens estem jugant la nostra nòmina, els nostres horaris, les nostres condicions laborals, d'ara i de futur. Hi ha dos plantejaments diferents del sector financer que es dibuixarà per als propers quatre o deu anys:
  • Volem un Conveni que ordeni i impulsi el sector per recuperar la reputació corporativa i professional, que compti en primer lloc amb el compromís i el reconeixement de les seves treballadores i treballadors.
  • No volem un sector low cost, de tractament dual de les plantilles, de pèrdua de conceptes salarials, de desregulació de la carrera professional.
CCOO hem explicat els punts bàsics d'un acord possible i necessari: que garanteixi l'ocupació, procuri una recuperació salarial certa, millori les condicions de treball i reconegui la professionalitat de les plantilles. Que permeti al sector complir la seva important funció social amb unes plantilles compromeses, integrades i il·lusionades amb incentius, tant econòmics com de conciliació de la vida professional i familiar, amb polítiques actives d'igualtat i amb carreres professionals definides.

És necessari obrir un altre camí, el d'un bon Conveni. Aquestes propostes, les que compartim amb totes les treballadores i els treballadors dels bancs, les concretarem en la següent reunió, del proper 27 d'abril.

CCOO hem aprofitat per informar, per la repercussió que pogués tenir encara que es tracti de Convenis diferents, i denunciar la hipocresia, el cinisme, el doble discurs dels responsables de BANKIA, que pretenen imposar, amb els recursos de la por i la confusió, la jornada partida als seus treballadors i per tant a tot el sector financer.