Archivado en Comunicats, Previsio Social

Rendibilitat i transparència

Pla de pensions per a empleats de grup Banc Sabadell

Aquest març es renovarà la Comissió de Control del Pla de Pensions d'empleats de Banc Sabadell. CCOO mantenim la representació gràcies als resultats obtinguts en les passades eleccions sindicals, on vam ser l'opció més votada.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Els representants de CCOO en aquesta comissió hem treballat principalment en dos eixos, que han donat fins ara els resultats esperats:

1.      Dotar-se de mecanismes de control i assessorament que garanteixin la màxima transparència de la gestió que es realitza.

1.1.   Supervisió de CPPS,S.L. per a la revisió financera actuarial i altres aspectes jurídics (governança).

1.2.   Contractació de MERCER com a assessor extern d'inversions.

2.      Obtenir rendibilitats per sobre de la mitjana dels Plans de Pensions d'empleats.

2.1.   La rendibilitat neta per a tot 2014: 8,58%

2.2.   Rendibilitat acumulada de l,1 de gener a  28 de febrer de 2015: 3,68%

Degut a algunes sentències de l'Audiència Nacional sobre les quotes participatives CAM, CCOO vam presentar una proposta a la Comissió de Control per consultar la possibilitat d'iniciar accions jurídiques per recuperar els 2MM d'euros que formen part del nostre patrimoni amb un valor zero, fet que ja hem traslladat als assessors.

Continuem amb la tasca de vetllar pels interessos dels treballadors i les treballadores de Banc Sabadell, sigui quin sigui el col·lectiu de procedència. CCOO així ho entenem, des del màxim rigor, honestedat i fermesa en les decisions.

Apunt informatiu sobre la integració del PPE BancoCAM:

La DGS (Direcció general d?assegurances) ha resolt l'expedient iniciat per unes reclamacions que tenen a veure amb la integració del Pla de Pensions de BancoCAM al Banc Sabadell, i que confirma el treball d'aquesta Comissió, dictaminant que: «no ha trobat en el funcionament del Pla de Pensions incompliment de la legislació vigent...»   Amplia la informació aquí