Archivado en Comunicats, Eleccions Sindicals

CCOO obté el recolzament majoritari dels treballadors i treballadores del sector amb un 58,99% dels vots

CCOO guanya, per 6a vegada, les eleccions sindicals a banca

CCOO ha obtingut un 58,99% dels vots emesos en  les eleccions sindicals realitzades avui 11 de febrer al sector de Banca a Catalunya, així com a tot l'estat. Amb aquestes votacions la Federació de Serveis de CCOO Catalunya revalida els resultats obtinguts en anteriors eleccions (2010, 2006, 2002, 1998 i 1994), assolint la majoria en els bancs que han celebrat eleccions.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

S'han realitzat eleccions sindicals en 13 bancs, on CCOO ha presentat 355 candidats/tes dels 356 representants escollits en total.

En còmput global, en aquest comicis s'han escollit 85 representants menys dels que es van escollir en les anteriors eleccions sindicals del sector l'any 2010 (s'ha passat de 441 representants l'any 2010 a 356 aquest any). Aquest fet ve motivat  principalment per la desaparició d'entitats en el sector, així com la reducció de plantilles que se'n deriva (han desaparescut el Banco Guipuzcoano, Banco de Valencia, Banco Pastor, Banesto, Bankpyme i Citibank). Tanmateix, cal destacar la integració de les plantilles provinents de la CAM, Caixa Penedès i UNNIM que han estat absorbides pel Banc Sabadell les dos primeres i BBVA la darrera i que, per primera vegada, participaran del procés electoral en el sector de banca i no en el sector d'estalvi.

Els resultats de les eleccions celebrades en 11 de febrer de 2015 per entitats i provincies són els següents junt a la comparativa de les eleccions sindicals realitzades en l'any 2010 i 2006.

CCOO Serveis Catalunya