Archivado en Comunicats

3a Reunió de la taula de negociació del primer conveni col·lectiu estatal del sector de RESTAURACIÓ COL·LECTIVA

CONVENI COL·LECTIVITATS

Dijous passat, divuit de desembre, s'ha celebrat la tercera reunió de la taula de negociació del primer conveni col·lectiu estatal del sector de Restauració Col·lectiva. En aquesta reunió hem debatut i presentat alternatives sobre text relacionats amb la classificació professional i l'ingrés i la contractació.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Hosteleria (Sector de la Hosteleria) ,

Per part de CCOO hem traslladat la importància de definir en el text del conveni els diferents llocs de treball i activitats que es desenvolupen en les empreses del sector, d'acord amb el que ve recollit en l'ALEH,  la detecció i definició d'aquells que no estan recollits, com a dietistes, monitor de menjador, coordinació de monitors, supervisors de centres, transportistes, etc., i la seva inclusió en els diferents grups professionals i nivells. D'aquesta forma totes les persones que treballem en el sector de restauració col·lectiva tindrem aclarida i definida en el text del conveni la classificació professional, les activitats que es desenvolupen i la definició dels diferents llocs de treball.

Així mateix, en relació a la contractació, hem proposat en la taula de negociació que es detallin i limitin les activitats i causes per les quals es poden fer contractes d'obra i servei. També hem proposat que deu haver-hi un percentatge assegurat de contractació indefinida, no menys del 70%, i la importància que s'estableixi un procediment clar i concret per als contractes fixos discontinus, en els quals es desenvolupin els terminis de crida, el temps màxim d'inactivitat i el relacionat amb el temps de treball: vacances, lliurances, etc.

Hem rebutjat la proposta de la patronal d'establir un contracte per a les persones que iniciïn la seva primera ocupació en el sector, ja que considerem que en aquesta ja hi ha suficient flexibilitat de contractació i els salaris no són gens elevats, més encara si, com passa en la realitat, tenim en compte l'alt percentatge de contractació a temps parcial.

Finalment, hem proposat que s'inclogui una clàusula en el conveni que obligui al fet que totes les condicions que s'incloguin en el conveni, laborals, socials i econòmiques; siguin d'obligada aplicació a les persones contractades en cas de subcontractació o contractació d'empreses de serveis.

DEFENSAR L'OCUPACIÓ I LES CONDICIONS LABORALS DELS

TREBALLADORS/ES, ÉS LA NOSTRA TASCA PRINCIPAL

CCOO-SERVEIS, EL TEU SINDICAT ÚTIL I EFICAÇ.

AMB EL TEU SUPORT, SEREM MÉS FORTS.

Afilia-t'hi!