Arxivat a Comunicats

Denúncies per prolongació de jornada: Reunió amb la inspecció de treball a Barcelona

Banc Sabadell: Prolongació de jornada
La Inspecció de Treball de Barcelona ens va citar ahir 24 de juliol en relació a la denúncia presentada per l'extensió de jornada (acció que forma part de la campanya de denúncies que CCOO, juntament amb la resta de forces sindicals presents al banc, excepte CGBS, hem presentat a diverses províncies com Alacant, Balears, València i Múrcia, entre d?altres, amb resultat de requeriment en matèria laboral a totes elles).

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

La Inspecció de Treball de Barcelona ens va citar ahir 24 de juliol en relació a la denúncia presentada per l?extensió de jornada (acció que forma part de la campanya de denúncies que CCOO, juntament amb la resta de forces sindicals presents al banc, excepte CGBS, hem presentat a diverses províncies com Alacant, Balears, València i Múrcia, entre d'altres, amb resultat de requeriment en matèria laboral a totes elles).

La Inspectora de Treball de Barcelona que ens va citar va requerir a l?empresa els llibres de visites i els contractes de les ETT de tots els centres de treball visitats. Tot seguit va exposar:

• Havia observat un important nombre de treballadors prolongant la seva jornada laboral.
  • Va sol·licitar a l'empresa el control de les hores extraordinàries (que l'empresa no va facilitar per no existir)
  • La Inspectora de Treball considera, arran del que s'ha aportat i observat, que no es paguen hores extres ni es compensen en temps lliure.
  • Considera que l'excusa que al·lega l'empresa de que hi ha flexibilitat horària no està sent aplicada correctament.
  • Així mateix va constatar que trobava incongruent l'extensió de jornada amb el fet que el Banc hagi dut a terme EROs amb un important nombre de persones afectades.

INCREÏBLE: La Inspectora va denunciar, a més, que quan va visitar l'edifici "Torre Sabadell" a la Diagonal de Barcelona, li van denegar l'entrada durant mitja hora, mentre observava com els empleats anaven sortint de l'edifici. Sense comentaris.

Per la nostra banda, ens ratifiquem en els arguments exposats per la inspectora i a més li vam exposar que disposem d'una avaluació de riscos psicosocials, on queda reflectit l'alt percentatge de treballadors i treballadores que prolonguen la jornada (75%) i que a requeriment de la inspectora, li farem arribar en els propers dies.

CCOO continuem exigint a l'empresa l'aplicació de mesures correctores que permetin la conciliació de la vida laboral i familiar, cosa que ara és impossible. No compensar les hores extraordinàries és incórrer en un frau de llei, a Hisenda i a la Seguretat Social, evitant a més la creació d'ocupació en un país amb una taxa d'atur elevada i més tenint en compte que Banc Sabadell és una empresa amb beneficis.

Esperarem a que la Inspecció emeti el requeriment corresponent. Us mantindrem informats.

juliol 2014

CCOO, la majoria exigent

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més