Archivado en Comunicats

Llei Prevenci贸 Blanqueig Capitals - Catalunya

Millor previmguem-nos els treballadors del BBVA

Els pr貌xims dies finalitza el termini arbitr脿riament decidit pel banc per a que tot el personal de Banca Minorista realitzi el curset virtual sobre "PREVENCI脫N DE LAVADO DE DINERO Y FINANCIACI脫N DE ACTIVIDADES TERRORISTAS".

Reiterem la nostra posici贸 de que el banc, per complir la Llei 19/1993 sobre aquest tema, ha d'impartir el curset en horari laboral i, per tant, NO HEM DE FER CAS DE CAP TERMINI IMPOSAT SENSE RESPECTAR LA LLEI.

QU脠 DIU LA LLEI ?

La Llei obliga als Bancs a: "Adoptar las medidas oportunas para que los empleados de la entidad聽 tengan conocimiento de las exigencias derivadas de esta Ley. Estas medidas incluir谩n la elaboraci贸n, con la participaci贸n de los representantes de los trabajadores, de planes de formaci贸n y cursos para empleados que les capaciten para detectar las operaciones que puedan estar relacionadas con el blanqueo de capitales y para conocer la manera de proceder en tales casos".

Estem doncs davant de l'obligaci贸 del BBVA de realitzar plans de formaci贸 i cursos i ho han de fer dins del horari laboral. La realitzaci贸 d'hores extres 茅s volunt脿ria i com no ens poden obligar a fer-les a ning煤, han de posar al nostre abast en horari laboral el curs de refer猫ncia, que el Banc s铆 est脿 obligat a donar segons la llei.

Altra q眉esti贸 茅s que ens preguntem en quina mesura es pret茅n que ens responsabilitzem de la versemblan莽a de les dades que ens facilitin els senyors clients.

Aquestes funcions de policia cient铆fica-comptable ens superen llargament, en primer lloc perqu猫 suposen un cop m茅s l'atribuci贸 a compte nostre d'una c脿rrega de treball important i no quantificada, ni per l'empresa. En segon lloc per la manca de capacitaci贸 per assumir funcions d'auditoria i d'inspecci贸 no reconegudes formalment ni legal.

On 茅s el聽 protocol legal que ens permeti accedir a les depend猫ncies dels clients?

Per aquestes raons aconsellem al Banc que estableixi altres mitjans per garantir el que la Llei li encomana i obliga, (insistim, la Llei Obliga al BBVA com entitat) i en lloc d'intentar traslladar aquesta responsabilitat de qualsevol manera als assalariats potser seria millor ampliar la plantilla amb un nou contingent聽 degudament format per atendre aquestes noves funcions.

Per acabar i com creiem que 茅s veritat la voluntat del BBVA de lluitar contra el blanqueig de capitals, no dubtem en que els 29 companys/es que treballen a les Illes Caiman o a les Illes del Canal (reconeguts paradisos fiscals), per citar alguns que no 煤nics exemples, rebran tamb茅 aquest curset.

DISPOSEM DE C脪PIES DE LA LLEI PER A QUI ENS HO DEMANI

Barcelona聽 - Setembre 2005