Archivado en Comunicats

IIIª REUNIÓ INFORMATIVA SOBRE L’EXTERNALITZACIÓ DE DETERMINATS SERVEIS

COMUNICAT CONJUNT

La Direcció de l’empresa en va tornar a reunir el passat dimecres a la representació sindical per a , així havíem quedat, lliurar-nos la documentació requerida en les reunions anteriors que ens permetessin analitzar el seu contingut i avaluar les necessitats de la mesura, el seu abast, i les condicions proposades. Demanen disculpes, no la tenen enllestida.


Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,


pdf print pmail

IIIª REUNIÓ INFORMATIVA SOBRE L’EXTERNALITZACIÓ DE DETERMINATS SERVEIS
___________________________________________________________________________
Madrid, 31 de gener de 2014

La Direcció de l’empresa en va tornar a reunir el passat dimecres a la representació sindical per a , així havíem quedat, lliurar-nos la documentació requerida en les reunions anteriors que ens permetessin analitzar el seu contingut i avaluar les necessitats de la mesura, el seu abast, i les condicions proposades. Demanen disculpes, no la tenen enllestida. Com a poc, curiós que ja tinguin tan avançat el saber que Accenture serà l’empresa de serveis. És segur que a Accenture tampoc l’hi han donat cap informació, però l’acord el donen per cosa feta. Us ho creïs? Nosaltres tampoc. Disculpes denegades.

En canvi, el que ens trobem són els mateixos dos folis amb les unitats que, incansablement ens repeteixen, tenen totes les paperetes de veure’s implicades en el procés i el nombre de persones d’aquestes unitats que podrien sortir cap a Accenture, de moment. Números...

A això afegeixen que es produirà una modificació en profunditat de les seves condicions laborals adaptant-les a les existents en la nova empresa –com si es pogués saber quines són! –, i una nova deslocalització dels destins actuals per a molts d’ells. I tor per qüestions econòmiques, ens tornen a dir. No han bastat tres EROs pel camí per abaratir costos? Perquè de les despeses de tenir serveis centrals aïllats a Madrid, i de pagar lloguers (alguns de luxe), desplaçaments, hotels... d’això seguim sense parlar-ne?

La novetat del dia: com a coordinadors es quedaran aquells o aquelles amb experiència, polivalència i expedient professional qui gestionaran la coordinació i control dels processos que s’externalitzen. I, llavors... qui se’n va? O és que els assenyalats no acrediten tot això? Qualsevol dels externalitzables hagués pogut tenir a punt la documentació per la qual ells “ens demanen disculpes” reiteradament, amb un desvergonyiment que els hi encendria les galtes si aquesta qualitat no els sobrés.

Com que res d’allò reclamat, durant més d’un mes i tres reunions informatives seguides, se’ns ha facilitat i que seguim en la nostra posició de no cedir davant les seves provocacions, la Direcció ens convoca el 12 de febrer per a iniciar el període formal de 15 dies de consultes establert a l’Art. 41.4 de l’ET. Si no cedeixes... REFORMA
LABORAL!

Doncs no pot ser d’altra manera, ho hem repetit en cada reunió:

Les externalitzacions que s’assumiren a canvi de 150 acomiadaments menys en maig de 2013 no podran ser a qualsevol preu. Hauran de justificar la mesura i garantir, en tot cas, una ocupació digna, estable i durador en la nova empresa i n podrà suposar que les seves condicions laborals, ni l’amenaça d’una mobilitat geogràfica, portin les persones designades a sol•licitar la seva baixa laboral irremeiablement. Estaríem davant un acomiadament col•lectiu encobert que no anem a consentir.

El 12 de febrer tornarem a Madrid. I millor que no ens posin a la vora del precipici portant-nos al final del període de consultes, incomplint els seus compromisos firmats en l’Acord de 28 de maig passat. Sabrem reaccionar a temps. I amb contundència.

Amb reforma laboral o sense ella, defensarem que les externalitzacions compleixin la finalitat que ens portaren a assumir-les: GARANTIA D’OCUPACIÓ I NO D’ACOMIADAMENTS BARATS.



Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es