Arxivat a Comunicats, Salari, beneficis socials

Modificacions en la cotització a la Seguretat Social

Per a CCOO és positiu que el Govern reconegui la necessitat d’augmentar els ingressos de la Seguretat Social, però critica que la modificació s'hagi adoptat sense diàleg previ amb els agents socials i considera que té un efecte recaptatori limitat però amb conseqüències rellevants sobre la negociació col·lectiva.

Amb data 21 de desembre s'ha publicat al BOE el RD Llei 16/2013, que presenta entre d'altres novetats una modificació dels conceptes  salarials computables a efectes de cotització a la Seguretat Social i que fins ara no ho eren.

Aquest mesura afectarà la nòmina d'aquells treballadors i treballadores que la seva renda salarial sigui inferior a 43.164 euros/any, pel fet de no arribar a la base màxima de cotització. No estan afectats aquells que tenen una renda superior, ja que la seva base de cotització arriba al màxim per a 2014 (3.597 euros/mes)

Els conceptes més habituals que queden afectats per aquesta mesura són: xecs/targeta restaurant, plus de desplaçament i les aportacions als plans de pensions d'empleats, entre d'altres.

>> Veure el comunicat per a més informació.

Així mateix, el propi RD Llei estableix l'obligació dels empresaris de comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social tots els conceptes retributius abonats als seus treballadors i treballadores, independentment de la seva inclusió o no en la base de cotització.

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més

Segeuix-nos en Telegram

On estem