Archivado en Comunicats

BS rebaixa la xifra d'afectats a 355, però els arguments exposats no convencen ni a CCOO ni a la representació sindical.

En les reunions del 28 i 29 d'agost, la Direcció del BS ha presentat un informe de situació del banc en la que ens donen dades de l'entorn econòmic actual (res que no sapiguem) i algunes dades referents a la seva proposta de reestructuració interna:

• Tancament oficines per solapament geogràfic, baixa densitat població o baixa rendibilitat. Durant 2013, 121 oficines de Catalunya i 7 d'Aragó. Durant 2014, 37 oficines oficines de Catalunya.
  • Excedent personal de la xarxa d'oficines (286), de l'estructura territorial (20) i de Serveis Centrals (49).

La Direcció continua posant sobre la taula com a única opció la suspensió temporal de 6 mesos, rotatius, per a 355 persones, donant com a argument el deteriorament del marge d'explotació, increments de les dotacions i un necessari reajustament de la plantilla i l'estructura. Comfia-CCOO considerem aquesta proposta de la Direcció injustificable, ja que si el futur de l'entitat passa per reajustar els paràmetres laborals, llavors existeixen alternatives, i que podrien solucionar problemes que ja venen de lluny al BS, p.e. :

• Retorn a origen dels companys i companyes de BancoCAM que encara es troben a Catalunya.
  • Extensions de jornades abusives, que suposen entre altres infraccions, un frau a la Seguretat Social en no pagar les hores extraordinàries treballades.

I en comptes d'aplicar un ERTO, Comfia-CCOO continuem apostant per:

• Aplicar mesures alternatives, voluntàries i que no passen obligatòriament per un ERTO.
  • Valorar els ventalls que oferirien altres programes que permetessin una reducció de costos laborals significatius (excedències voluntàries remunerades, baixes voluntàries incentivades...)
  • Centrar esforços en trobar fórmules per prejubilar als col·lectius de més de 57 anys, davant la nova normativa legal.

En la sessió del dijous, la Direcció no tanca la porta a estudiar altres opcions, encara que només valoraria les excedències remunerades, fet que encara que positiu és absolutament insuficient.

Si en l'anterior reestructuració es van poder aplicar programes de prejubilacions a 600 persones majors de 55 anys (Territori Sabadell-CAM), no entendríem que BS no entres a valorar prejubilacions a Catalunya i Aragó, amb una plantilla de més de 300 persones majors de 57 anys, fet que eliminaria la necessitat de l'ERTO.

Els pròxims dies 3 i 4 de setembre tornarem a reunir-nos, com a pas previ a l'inici de les negociacions oficials. Serà llavors quan la representativitat ja quedarà definida a la Mesa de negociació, on Comfia-CCOO assistirem ja com a sindicat majoritari amb 2 membres. Recordem els percentatges de representativitat al Banc Sabadell:

• CCOO 36'85%, CC 18'43%, UGT 16'18%, CGT 10'11%, SICAM 6'97%, CSC 5,17%, ELA 3'37%, ALTA 1'80%, LAB 0'45%, VIETNAMITA 0'45% i CSICA 0,22%

Comfia-CCOO, i des de la responsabilitat de la representació, combinarem la solvència i experiència dels delegats i delegades de CCOO-grup BS amb els de BMN-Caixa Penedès, sobretot pels processos negociats aquests últims dos anys a BMN.

Els esforços per minimitzar la reestructuració proposada per la Direcció ha de ser el nostre principal objectiu. El tractament que volen donar en aquesta nova situació no pot suggerir sacrificis laborals només per garantir beneficis accionarials i empresarials.

HI HA ALTERNATIVES, SI EXISTEIX VOLUNTAT