Archivado en Comunicats

Inici de mobilitzacions a les empreses d聮ITV a Catalunya

CCOO exigeix un canvi d聮actitud de les empreses i de la Generalitat per desbloquejar la negociaci贸 del conveni

La Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO) denuncia que les empreses d聮Inspecci贸 T猫cnica de Vehicles (ITV) tenen paralitzada la negociaci贸 del Conveni Col聲lectiu utilitzant-lo com a pressi贸 davant la manca de transpar猫ncia que mostra la Generalitat amb el futur del sector.

Des del moment que la Generalitat va anunciar que modificaria el r猫gim d聮explotaci贸 de les ITV passant de concessi贸 a autoritzaci贸, COMFIA-CCOO es va marcar dos objectius b脿sics, el manteniment de les condicions i els llocs de treball dels m茅s de 700 treballadors que donen servei arreu de Catalunya i el manteniment de la qualitat en el servei.

COMFIA-CCOO denuncia que en tot aquest temps la relaci贸 amb la Conselleria d聮Ind煤stria i Treball s聮ha limitat a una reuni贸 amb el Conseller a l聮octubre de 2004, on aquest va adquirir el comprom铆s d聮informar als representants sindicals de l聮avantprojecte i acceptar possibles aportacions, cosa que no ha estat aix铆, essent del tot impossible cap m茅s contacte tot i les reiterades sol聲licituds que s聮han fet per clarificar la situaci贸 del sector.

Aquesta situaci贸 (m茅s de 7 mesos de retard segons les previsions inicials de la Conselleria), ha fet que les Empreses del sector (Applus i RVSA) mantinguin bloquejada la negociaci贸 utilitzant el conflicte amb l聮Administraci贸 per negar la negociaci贸 del Conveni, utilitzant aquest com a element de pressi贸 davant les negociacions que mantenen amb l聮Administraci贸.

Per tot aix貌 COMFIA-CCOO inicia aquesta setmana una campanya d聮actuacions, des de les empreses (amb pancartes, adhesius reivindicatius) i una concentraci贸 de delegats i delegades pel proper divendres dia 8 de juliol davant del Departament de Treball i Ind煤stria a Diagonal 405 bis de Barcelona, amb l聮objectiu d聮aconseguir la clarificaci贸 de les postures de l聮Administraci贸 i aconseguir que les empreses negoci茂n amb seriositat el Conveni Sectorial. Si segueix bloquejada la situaci贸, COMFIA-CCOO es planteja continuar amb accions m茅s contundents.

COMFIA-CCOO Catalunya
5 de juliol de 2005